Annons

hittar inte genväg till mina grupper

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmione

Aktiv medlem
Jaha här var det nytt på sidan, men ingen fara man ska väl vänja sig det brukar man ju göra. MEN var ligger genvägen till mina grupper, Låg ju en pil man tryckte på så kom de upp, hittar inte den var ligger genvägen någonstans?

mvh Ing-Marie
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja nu släppte vi lite nytt. :)

Nyhet kommer under dagen/kvällen. Vi försöker förenkla och renodla sajten lite och då försvinner vissa saker som ligger dubbelt. Det kommer lite mer inom 2-3 veckor.

Genvägarna till grupperna ligger nu under menyvalet Grupper. Klicka menyvalet Grupper och till vänster så hittar du dina grupper.
 

mimmione

Aktiv medlem
Ja nu släppte vi lite nytt. :)

Nyhet kommer under dagen/kvällen. Vi försöker förenkla och renodla sajten lite och då försvinner vissa saker som ligger dubbelt. Det kommer lite mer inom 2-3 veckor.

Genvägarna till grupperna ligger nu under menyvalet Grupper. Klicka menyvalet Grupper och till vänster så hittar du dina grupper.
ok tack då hittade jag den..

Ing-Marie
 

Johan Pihl

Aktiv medlem
Ja nu släppte vi lite nytt. :)

Nyhet kommer under dagen/kvällen. Vi försöker förenkla och renodla sajten lite och då försvinner vissa saker som ligger dubbelt. Det kommer lite mer inom 2-3 veckor.

Genvägarna till grupperna ligger nu under menyvalet Grupper. Klicka menyvalet Grupper och till vänster så hittar du dina grupper.
Men det är ju en klar försämring jämfört med innan, då man hade genvägar till sina grupper som rullgardin i menyer. Nu krävs det mer tid och fler klick. Om man ska förändra nånting, varför då ändra till det sämre? Jag menar, den rullgardinen var ju den funktion man använde mest av allt.
 

afe

Aktiv medlem
Antalet klick blir väl fortfarande samma (två)? Ett för att klicka på menyn och ett för gruppen, eller ett för att klicka på "grupper" och ett för att klicka på gruppen. Möjligen tar det längre tid att ladda gruppsidan, men fler klick får jag det inte till :)
 

Maxe

Aktiv medlem
Det är ju "pilen" till mina genvägar som jag saknar. Nu måste jag alltid tillbaka till förstasidan för att nå denna. Tråkigt, för det var något jag använde flera gånger dagligen....
 

mimmione

Aktiv medlem
Det är ju "pilen" till mina genvägar som jag saknar. Nu måste jag alltid tillbaka till förstasidan för att nå denna. Tråkigt, för det var något jag använde flera gånger dagligen....
Håller med, pilen fanns ju där oavsett vilken sida du var på.

Ing-Marie
 

andreassofus

Aktiv medlem
Det är ju "pilen" till mina genvägar som jag saknar. Nu måste jag alltid tillbaka till förstasidan för att nå denna. Tråkigt, för det var något jag använde flera gånger dagligen....
du måste väl inte tillbaka till lförstasidan varje gång? Menyfliken "grupper" finns ju oavsett vilken sida du befinner dig på. Sen finns dina grupper i en lista. Blir aldrig mer än två klick.

Dock tycker jag själv att det var smidigt med den lilla pilen :)
 

Frekeman

Aktiv medlem
Info for långt till höger...

Sajten är för bred för ett normalstort fönster. Mina kontodetaljer och därmed också info om nya kommentarer (siffran som blir orange) kan bara ses om man skrollar. Så var det inte förut. Avsevärd försämring. Fixa detta gärna.

Tack på förhand,
Fredrik
 

Johan Pihl

Aktiv medlem
Antalet klick blir väl fortfarande samma (två)? Ett för att klicka på menyn och ett för gruppen, eller ett för att klicka på "grupper" och ett för att klicka på gruppen. Möjligen tar det längre tid att ladda gruppsidan, men fler klick får jag det inte till :)
Nej, innan blev det bara ett klick, då rullgardinen med genvägar kom fram då du förde musen över den. Nu måste du dessutom hela tiden tillbaka till sidan med Grupper.
 
Ja nu släppte vi lite nytt. :)

Nyhet kommer under dagen/kvällen. Vi försöker förenkla och renodla sajten lite och då försvinner vissa saker som ligger dubbelt. Det kommer lite mer inom 2-3 veckor.

Genvägarna till grupperna ligger nu under menyvalet Grupper. Klicka menyvalet Grupper och till vänster så hittar du dina grupper.
Blir säkert jättebra, kul att se att det händer lite nytt!
Min enda undran, hur loggar jag ut? Händer inget när jag klickar på kugghjulet där det borde komma upp?

Mvh Johanna
 

Grimmer

Aktiv medlem
Sajten är för bred för ett normalstort fönster. Mina kontodetaljer och därmed också info om nya kommentarer (siffran som blir orange) kan bara ses om man skrollar. Så var det inte förut. Avsevärd försämring. Fixa detta gärna.

Tack på förhand,
Fredrik
Känner likadant jag också.
 

Maxe

Aktiv medlem
du måste väl inte tillbaka till lförstasidan varje gång? Menyfliken "grupper" finns ju oavsett vilken sida du befinner dig på. Sen finns dina grupper i en lista. Blir aldrig mer än två klick.

Dock tycker jag själv att det var smidigt med den lilla pilen :)

Jag är inte ute efter grupper utan de egna genvägar som jag använder dagligen.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Sajten är för bred för ett normalstort fönster. Mina kontodetaljer och därmed också info om nya kommentarer (siffran som blir orange) kan bara ses om man skrollar. Så var det inte förut. Avsevärd försämring. Fixa detta gärna.

Tack på förhand,
Fredrik
För bred skulle jag inte kalla den. Sidan får ju plats i på en dator med 1280 px på bredden och mindre än så finns det väl ingen modern burk som har. Snarast är den bredden ganska vanlig, men bredare bör inte sidan vara. Däremot tycker jag inte heller att det är bra att funktionerna ligger så långt till höger som de gör nu. Det blir inte bra i telefonen, det blir "långt bort" på datorn och när man står i bloggarna ser det helmärkligt ut eftersom det reklamen inte ligger där. Då hänger dessa saker utanför sidan.
 

Johan Pihl

Aktiv medlem
Det är ju helt meningslöst med Mina genvägar nu, när man hela tiden måste gå tillbaka till startsidan för att få fram den i menyn! Mina genvägar ska ju alltid finnas tillgänglig, antingen som meny eller rullgardin, så som den fanns tidigare med Pilen. Nu är det ju ingen genväg längre, då man hela tiden måste gå tillbaka till start.
 
ANNONS