Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe CC-licens

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har idag ett privat abonnemang på Adobe CC och har programmen installerade och aktiverade på två datorer (en laptop och en desktop). Nu skall jag konvertera detta abonnemang till ett företagsbetalt (creative cloud for teams).

Gäller samma villkor, dvs att jag kan ha programmen installerade och framförallt aktiverade på två datorer (som jag har idag en laptop och en desktop) samtidigt?

Jag har sökt på Adobes hemsida men inte hittat något svar.
 

moderskeppet

Aktiv medlem
Jag klistrar in ett längre svar jag gett dig Patrik på en annan plats du ställt samma fråga. Om någon annan har värde av det:

Ja. Det går bra med två installationer. Så kör vi på Moderskeppet.

Notera dock att du inte behöver Team, om du inte har ett team att samarbeta med. Adobe är lite luddiga på den fronten – man får intryck av att CC Team är något egenföretagare ska köpa. Men det behövs först när man behöver teamfunktionerna som att dela bilder, logotyper, filer, färger etc. Eller när man har medarbetare/projektdeltagare som byts ut och man inte vill att de ska "vandra iväg" med CC-prenumerationen när de slutar.

Behöver man inte det går alldeles utmärkt att alla i en grupp köper egna licenser. I synnerhet då Team kostar 50% mer.

Dock, om du har en gammal CS6-licens liggande kan du passa på att få Team billigare första året – just nu har Adobe kampanj. Team kostar nu som vanligt CC om man "byter in" en CS5 eller CS6.
 

Poteta

Aktiv medlem
Dessutom svarade jag ju fel i inlägg #5.
Det räcker att avregistrera en dator för att kunna använda programmet i en annan, inte avinstallera som jag skrev.

Så i princip kan man använda programmen på fler än 2 datorer (fast fortfarande bara en dator i taget) genom att avregistrera sig varje gång man vill köra med en tredje eller fjärde dator. Krångligt men det går.
 
ANNONS