Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

afe

Aktiv medlem
Håller Swisch reda på om telefonnumret är i bruk? Det går ju bra att installera Swisch på en annan apparat än den som används för att ringa med.
Det går inte att aktivera Swisch på en enhet om telefonnumret som är knutet till kontot inte är i bruk (såvitt jag vet).
 

PMD

Aktiv medlem
OK, men håller Swisch koll på om telefonabonnemanget är i bruk efter att man har aktiverat sitt Swischkonto?
 

Jonas Erik

Ny medlem
Mejla tjejen och fråga vettja! Hon finns ju på samma adress som honom enligt Ratsit. Slår vad om att hon inte har en aning om hans bedrägeriförsök. Om nu inte polisen tänker göra nåt så kan man åtminstone försöka skämma ut honom genom att upplysa hans nära och kära med ett litet mejl, om vad han pysslar med :)
Har pratat med hans mamma . Hon har även pratat med tjejen.
 

Photocon

Aktiv medlem
Jag upprepar min gamla käpphäst gällande annonser på FS:
Endast betalande medlemmar med historik bör ha tillgång till köp&sälj.

Det skulle minska lurendrejeriet rejält. För icke betalande skulle man kunna tänka sig en karenstid där de visat aktivitet o lagt upp bilder. Betalt Medlemsskap lägsta nivå är ändå billigt.
 

Jonas Erik

Ny medlem
Jag upprepar min gamla käpphäst gällande annonser på FS:
Endast betalande medlemmar med historik bör ha tillgång till köp&sälj.

Det skulle minska lurendrejeriet rejält. För icke betalande skulle man kunna tänka sig en karenstid där de visat aktivitet o lagt upp bilder. Betalt Medlemsskap lägsta nivå är ändå billigt.
Låter som en bra idé
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
Jag upprepar min gamla käpphäst gällande annonser på FS:
Endast betalande medlemmar med historik bör ha tillgång till köp&sälj.
Ett helt ovetenskapligt stickprov säger att 66% av säljarna inte är betalande medlemmar. Enda USP Fotosidan har idag är att det är gratis. Tar man bort det så har både Tradera och Blocket en drös fördelar till en bråkdel av kostnaden. Dessutom försvinner ett av de största incitamenten att ens besöka Fotosidan.
 

Photocon

Aktiv medlem
Skulle kanske börja kväva sidan. Jag lär inte vara den enda som skulle leta upp en annan plats om det inte vore för köp/säljdelen och då blir utbudet sämre för de som betalar. Men en varning i köp/säljannonsen för korttidsmedlemmar kanske?
Den varningen finns ju i sig självt, anser jag-fast du har ju kanske rätt i det kanske borde stå. Ang att betala medlemskap är ju lägsta nivån så pass billig och ger obegränsat antal annonser. Jämfört med Blocket blir det ju billigt eftersom man där får betala per införande.

Men har man bara tänkt sig att annonsera 1-2 ggr fattar jag inte varför man söker sig till FS överhuvudtagaet. FS är ju en i första hand en sida för just foto där fotografer möts. Köp och sälj är bara en medlemsservice som följer med som bonus.

Om FS å andra sidan huvudsakligen skulle bli en tummelplats för folk som vill kränga grejor blev den, enl min åsikt, rejält kastrerad.
 

Photocon

Aktiv medlem
Dessutom försvinner ett av de största incitamenten att ens besöka Fotosidan.
I så fall är det illa! Jag menar att det finns en rad andra viktigare incitament att besöka FS. Var läser du tester, diskuterar, kollar andras bilder, publicerar egna på Blocket och Tradera i sådan utsträckning som på FS?
 

mac60

Aktiv medlem
I så fall är det illa! Jag menar att det finns en rad andra viktigare incitament att besöka FS. Var läser du tester, diskuterar, kollar andras bilder, publicerar egna på Blocket och Tradera i sådan utsträckning som på FS?
Tja när jag gick med så var allt gratis och tillgängligt för mig.
Sedan dess så kan jag få länkar skickade via email om rester men kan inte läsa dessa utan att vara betalande medlem, tycker att det är lite fel att skicka länkar som jag inte kommer in på utan att vara betalande medlem
Kan nu bara lägga upp 10 bilder ( om jag inte missminner mig )
Och lite andra grejer som jag inte kan komma till längre om jag inte betalar
Sedan förstår jag ju att alla vill ha något för sitt jobb och skall självklart inte behöva betala själv för att sköta sidan men det är väl därför annonserna kommer fram.
Har inte köpt något eller sålt men det kanske kommer senare
Så säg inte att man kan göra allt på FM UTAN att betala för sig, det var länge sedan det var så
Men jag uppskattar sidan och dess medlemmar vare sig dom betalar eller ej och även om det i vissa diskussioner kan bli lite sandlåda mellan småbarn ibland men det kan ju ha sin charm 😊
Mina små tankar om detta
 
ANNONS