Annons

Kamera på resan

Produkter
(logga in för att koppla)

Milowe

Medlem
Tack för alla svar!

Tack snälla för alla svar och åsikter och tips på kameror! Nu har jag lite att kolla på ;)

När jag reser skulle jag självklart vilja ha med min stora canon med dess objektiv osv men när jag hade min stora nikon med mig på en backpackingesa i Australien insåg jag att den spenderade mer tid i väskan än att fotas med för att den var för stor och klumpig att ta med sig, medans när jag reste med min lilla kompaktkamera tyckte jag inte att jag fick så pass bra bilder som jag skulle vilja ha vid en resa. Jag reser för resandets skull och inte för att fota men eftersom jag har foto som hobby vill jag ju självklart ha med mig bra bilder hem :) hoppas det förklarade lite syftet med kameran :)

Vad jag för övrigt värdesätter är att den är liten och smidig och att jag ska kunna ha den i väskan utan att det blir för tungt och klumpigt. Enkel att ta med med andra ord. I och med detta är jag inte heller intresserad av massa extra objektiv mm. Ju fler finesser desto bättre såklart men inget krav att den ska vara superavancerad, kan man få ner den lite i pris om man tar bort några saker så gör inte det något eftersom jag redan har en stor dyr kamera hemma. Små knappar med mera gör inte heller så mycket.


Men jag ska titta upp alla era tips, så tack igen!
 
ANNONS