Annons

Fotokritik

Produkter
(logga in för att koppla)

ForsPhotos

Aktiv medlem
Hej jag är en amatör fotograf som nyligen har öppnat en hemsida som ett projekt för mig själv att öka mina kunskaper och skickligheter om fotning. Så jag skulle vara väldigt tacksam om nån här skulle ta sig tid att ta en titt och kanske lämna lite eventuell feedback om sidan eller bilderna! Detta är en 100% frivillig sida och jag tjänar inte pengar eller liknande på det, så jag hoppas det är okej att länka det här.

Webadress: http://forsphotos.webs.com/
 

peranders

Aktiv medlem
Kollade på din hemsida. Bakgrundsbilden känns väldigt onödig i din design och dessutom är den ruggigt stor. En MB Jpeg är lite tungt för ganska många. Dessutom syns den knappt.
 

ForsPhotos

Aktiv medlem
Kollade på din hemsida. Bakgrundsbilden känns väldigt onödig i din design och dessutom är den ruggigt stor. En MB Jpeg är lite tungt för ganska många. Dessutom syns den knappt.
Jag har mycket svårt att tro att bakgrunden är för tung att ladda då jag har det absolut segaste internet som går att ha men jag har inga problem att ladda den (200kb/s). Men designen kanske du kan ha en poäng i.
 

perstromgren

Aktiv medlem
Jag har mycket svårt att tro att bakgrunden är för tung att ladda då jag har det absolut segaste internet som går att ha men jag har inga problem att ladda den (200kb/s). Men designen kanske du kan ha en poäng i.
Om din bakgrund är 1MB och du laddar med 200 kB per sekund tar det 5 sekunder att ladda din webbsida. Tycker du att det är bra?

Att det går fort hos dig innebär nog bara att du har bilden i ditt cache-minne, vilket resten av världen inte har. Jag hade nog inte surfat vidare in i din webb om jag kommit dit av en slump.

Per.
 

Oscar Haraldsson

Aktiv medlem
... jag har det absolut segaste internet som går att ha ...
Bold statement! ;)

Hemsidan tog 1min 17s för mig att ladda.


...
Men då befinner jag mig i Namibia och har internet via satellit länk, så det är kanske inte riktigt relevant.
Det är inte kul att vara hooked på fotosidan, med så här segt internet :(.

ps, finns det något vettigt lösning för att lämna kommentarer?
 

ForsPhotos

Aktiv medlem
Bold statement! ;)

Hemsidan tog 1min 17s för mig att ladda.


...
Men då befinner jag mig i Namibia och har internet via satellit länk, så det är kanske inte riktigt relevant.
Det är inte kul att vara hooked på fotosidan, med så här segt internet :(.

ps, finns det något vettigt lösning för att lämna kommentarer?
Om du menar kommentarer på bilderna så kan jag säga att jag har funderat och ska försöka fixa det.
 

ForsPhotos

Aktiv medlem
Jag har nu testat en massa olika färger och nyanser och har till slut kommit fram till en som passar och är endast 60kb. Kolla in den och säg vad ni tycker
 

peranders

Aktiv medlem
Bakgrundsbilden är bättre när det gäller storlek fast det går långsaaamt med att ladda in bilderna. Sitter på 30 megabit här. Slide showen är inte världens smartaste. Du borde kolla om man kan ha små bilder som man kan förstora om så önskas.

När det gäller fotokritik (inte sär skriva!) så vill jag inte dissa dig innan du har börjat men vill du säga nåt med bilderna? Mig säger de ganska lite tyvärr. Kollar man på 500px till exempel så är det väldigt många bilder som man fäster blicken på, antingen är de väldigt snygga, läckert bildbehandlade eller spännande motiv eller allt på samma gång.
 

ForsPhotos

Aktiv medlem
Bakgrundsbilden är bättre när det gäller storlek fast det går långsaaamt med att ladda in bilderna. Sitter på 30 megabit här. Slide showen är inte världens smartaste. Du borde kolla om man kan ha små bilder som man kan förstora om så önskas.
Jag har minsat bakgrundens storlek så det är fixat.
Men förstora bilder till full storlek kan du redan i tab'en "Gallery", startsidan är en menat som en provsmak.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Det jag upplevde när jag tittade på bilderna var att det var lite si och så med kontrasten.
Platta bilder utan stuns helt enkelt.

Lägg på lite kontrast så blir det så mycket bättre!

Med vänlig hälsning Kent
 

unoengborg

Aktiv medlem
Vad det gälller siddesignen så försvinner själva bilderna i väldigt mycket brus på sidorna. Nassvis med ramar, formulär och knappar i olika färger. Galleri sidan känns mycket mera lockande, och jag skulle föreslå att du väljer den som startsida istället.

Sedan vet jag inte om "All visible photos are taken and owned by me, and therefore not free to use" är så säljande bättre att skriva något i stil med "Kontakta mig för prisuppgifter ifall du vill använda mina bilder"
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Tycker spontat att förstasidan är direkt boring ;) typ 2003, för mycket lull lull och för lite foto. Mycket bättre när man kommer in på hemsidan, men alldeles för tungrodda bilder.

Det är bara att jämföra med det som finns därute :) Presentationen är jätteviktigt och den utvecklas hela tiden, det är konkurrens om uppmärksamheten.
 

afe

Aktiv medlem
Bara så ni vet: tråden är ett halvår gammal och trådskaparen har inte varit inloggad sedan dess ;)
 
ANNONS