Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson 3880 trådlöst

Produkter
(logga in för att koppla)

JanKw

Aktiv medlem
Jag antar att det går bra att ansluta skrivaren trådlöst, om man redan har wifi till datorn. Kan någon ge en enkel handledning eller tips om var man kan läsa, lättbegripligt. Jag kör den redan med usb men skulle vilja flytta undan den några meter.
 

cango

Avslutat medlemskap
Jag antar att det går bra att ansluta skrivaren trådlöst, om man redan har wifi till datorn. Kan någon ge en enkel handledning eller tips om var man kan läsa, lättbegripligt. Jag kör den redan med usb men skulle vilja flytta undan den några meter.
Tyvärr kan jag inte hjälpa till, mer än att dela med erfarenheten av för många bilder som blev utskrivna halvvägs för det trådlösa nätverket hackade. Men med bra nät fri sikt etc så går det säkert bra. Själv litar jag inte på trådlöst för viktiga saker. Har en 3880 också. Skriver ut för sällan. sist flera månader sen. skrev ut igår några bilder, och inga problem med torkade huvuden etc.
 

JanKw

Aktiv medlem
Tyvärr kan jag inte hjälpa till, mer än att dela med erfarenheten av för många bilder som blev utskrivna halvvägs för det trådlösa nätverket hackade. Men med bra nät fri sikt etc så går det säkert bra. Själv litar jag inte på trådlöst för viktiga saker. Har en 3880 också. Skriver ut för sällan. sist flera månader sen. skrev ut igår några bilder, och inga problem med torkade huvuden etc.
Tack för att du delar erfarenheten. Jag ska vara försiktig och kolla wifin noga. Men har du några tips på själva uppkopplingen?
 

cango

Avslutat medlemskap
Tack för att du delar erfarenheten. Jag ska vara försiktig och kolla wifin noga. Men har du några tips på själva uppkopplingen?
vad jag använde mig av var en liten netgear sändare. kan inte hitta den nu, och kommer inte ihåg modellen, sökt men hittar inte just den ännu. Men den kopplade jag med nätverkskabel till 3880 och den sedan sände trådlöst till min router - och därifrån via kabel till datorn. Sorry.

Har du möjlighet till en sån här lösning?
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/router-och-natverk/NGPL1000/netgear-powerline-pl1000-natverksadapter-2-pack

Har inte testat själv, men har man tillgång till ett eluttag - vilket man måste ju ha till 3880:an samt datorn... så då slipper man lång kabel (två korta bara) samt slipper det trådlösa.
 

AWid

Aktiv medlem
Jag antar att det går bra att ansluta skrivaren trådlöst, om man redan har wifi till datorn. Kan någon ge en enkel handledning eller tips om var man kan läsa, lättbegripligt. Jag kör den redan med usb men skulle vilja flytta undan den några meter.
Här är Epsons handbok för anslutning av 3880 via WiFi. Den borde väl duga:)

Handbok för WiFi

Själv kör jag R3000 via trådlöst. Har aldrig varit några problem.
 
ANNONS