Annons

Använda inbyggd blixt med live view (Canon 70D)

Produkter
(logga in för att koppla)

ewen

Ny medlem
Hej!

Jag införskaffade mig nyligen en Canon 70D och har lite problem med hur man gör för att fotografera genom live view och aktivera den inbyggda blixten? Oavsett vilket mode jag försöker ta bilden genom (A+, M, C etc.) går aldrig blixten upp.

Har försökt leta upp om detta är en inställning jag missat, både i manual och övriga forum, men finner bara lösningar gällande externa blixtar.

Är det något uppenbart jag inte förstått? Skulle verkligen uppskatta lite insikt i detta!
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Fungerar

Det är inte så att du sätter liveview knappen på den röda "filmkameran"? I så fall använder du videoläget och inte den vanliga liveview-funktionen. Du ska bara trycka in knappen när den står på den vita kamerasymbolen. Sedan är det bara att trycka in knappen som skjuter upp blixten. Fungerar utmärkt på min 70D.
 

ewen

Ny medlem
Det är inte så att du sätter liveview knappen på den röda "filmkameran"? I så fall använder du videoläget och inte den vanliga liveview-funktionen. Du ska bara trycka in knappen när den står på den vita kamerasymbolen. Sedan är det bara att trycka in knappen som skjuter upp blixten. Fungerar utmärkt på min 70D.
GULD! Är ju total rookie på detta. Tusen tack för hjälpen, detta löser såklart allting!
 
ANNONS