Annons

Krånglande fokus, EF 70-300mm

Produkter
(logga in för att koppla)

EmelieH1

Ny medlem
Fick mitt EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM stulet för ett par år sedan. Tog för lång tid att märka för att jag överhuvudtaget ska veta när eller av vem, så jag blev illa tvungen att köpa ett nytt. Som studerande på gymnasiet kan ni ju gissa att blocket blev mitt första alternativ.

Hittade ett, prövade autofokus och allt annat på plats. Det fungerade utmärkt. Men bara några dagar senare upptäckte jag att så felfritt var det kanske inte.
Autofokuset fungerar, men ringen fastnar från och till. I manuellt känns den allmänt seg, så förmodligen sitter det något skit där under. Tänkt att det ska släppa så småning om vid användning, men nu orkar jag inte missa de där perfekta ögonblicken bara för att fokuset bråkar mer. Hur i hela h*****e får jag bort detta? Letat ställen att lämna in utan resultat och jag är fruktansvärt rädd att själv ha sönder grejerna.
Alla förslag är uppskattade. Känner mig lite desperat.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Canon RCC i Mölndal kan säkert fixa problemet. Du kan lämna in objektivet i en Scandinavian Photo-butik eller hos Goecker så skickar de in objektivet till Canon RCC utan extra kostnad. Det ska finnas fasta priser för många reparationer.
 
ANNONS