Annons

Hur gör man med Pentax adapter till Sony A6000

Produkter
(logga in för att koppla)

fringie

Aktiv medlem
Har precis beställt ett A6000 hus inkl adapter för Pentax objektiv Köpte aldrig med något Sony objektiv mest pga att hålla budgeten. Tanken är att ha Sonyn som extra kamera (kommer så småning om att köpa en Pentax K3 II när jag har budgeten till det.)

Finns det någon bra guide med hur man ställer in och gör med A6000 för att hantera detta? Antar att man behöver tala om för kameran att det är manuellt som gäller? Focus bracketing har jag hört talas om att man ska kunna använda?
 

martinot

Aktiv medlem
Har precis beställt ett A6000 hus inkl adapter för Pentax objektiv Köpte aldrig med något Sony objektiv mest pga att hålla budgeten. Tanken är att ha Sonyn som extra kamera (kommer så småning om att köpa en Pentax K3 II när jag har budgeten till det.)

Finns det någon bra guide med hur man ställer in och gör med A6000 för att hantera detta? Antar att man behöver tala om för kameran att det är manuellt som gäller? Focus bracketing har jag hört talas om att man ska kunna använda?
Man ställer in i kameran att man skall kunna använda objektiv utan elektronisk kommunikation.

Fokusbrakceting/stackning fungerar inte styrt från kameran (du har inte möjlighet att elektroniskt styra fokusen i detta fallet). Det är manuell fokus som gäller i detta fallet, och det blir till att manuellt ändra fokus och ta flera bilder på stativ om du skall fixa manuell typ av fokusstackning/bracketing.
 
ANNONS