Annons

Lightroom och HP Designjet 1055

Produkter
(logga in för att koppla)

chrst

Ny medlem
Jag har problem med att skriva ur bilder med en HP Designjet 1055 från Lightroom. Funkar med bla canons program "Dgital Photo Pro..." med windows 10 och den senaste HP drivrutinen XP,Vista. Någon som har erfarenhet av detta?
 

AFJ

Aktiv medlem
Hej

Jag tycker din beskrivning är lite oklar.

Vad är det som inte funkar? Kommer det inga utskrifter eller blir resultatet inte som du vill?

Du nämner Windows 10 men också XP och Vista. Har du flera datorer? Vilka fungerar och inte?

Sorry att inte kunna bidra mera konkret men med en tydligare beskrivning kanske chansen ökar att få hjälp?
 

chrst

Ny medlem
ok.
Jag använder windows 10 med HP skrivardrivrutin (HP Designjet 1000 Printer Series light Installer) för windows XP/vista. Det funkar att skriva ut bilder med Canons bildredigeringsprogram ( i RAW ) men inte med Lightroom.
Jag har även skrivit ut en jpg-fil med Win 7/10 fotovisningsprogram.
Då jag försöker skriva ut med lightroom kommer det ett felmeddelande att det inte går att skriva ut. Om det är en inställning för papper (rullpapper) eller något annat har jag inte listat ut, eller om den gamla HP-drivrutinen för XP inte fungerar ihop med lightroom. Jag skulle kunna prova med att skriva ut A3 papper bara för att se hur den reagerar.
 
ANNONS