Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga Pentax kit

Produkter
(logga in för att koppla)

allexandrowski

Ny medlem
Hej!
Jag funderar på att byta mitt Pentax kit mot en mindre spegellös kamera av typen Sony Alpha eller Fuji.
Har dock ganska dålig koll på hur mycket jag kan ta för grejer jag vill sälja så det kanske finns någon som har bättre koll som kan hjälpa till med att få fram ett pris? Tips mottas tacksamt.

Kittet består av:
Kamerahus: Pentax K-30

Objektiv:
Analog Super Takumar 1:1.8/55
Expert MC Auto 1:2,8
Pentax 100 Macro WR
SMC Pentax 1:1,8 50mm
SMC Pentax DA 55-300
SMC Pentax DA 18-55

Ryggsäck Lowepro
Diverse tillbehör :
Macro läns Raynox
Olika filter, batteriladdare, extra batterier mm.

Allting är i begagnat men mycket bra/ny skick. Spegeln behöver dock rengöras då det finns lite dammpartiklar på den.
 

unoengborg

Aktiv medlem
Hej!
Jag funderar på att byta mitt Pentax kit mot en mindre spegellös kamera av typen Sony Alpha eller Fuji.
Har dock ganska dålig koll på hur mycket jag kan ta för grejer jag vill sälja så det kanske finns någon som har bättre koll som kan hjälpa till med att få fram ett pris? Tips mottas tacksamt.

Kittet består av:
Kamerahus: Pentax K-30

Objektiv:
Analog Super Takumar 1:1.8/55
Expert MC Auto 1:2,8
Pentax 100 Macro WR
SMC Pentax 1:1,8 50mm
SMC Pentax DA 55-300
SMC Pentax DA 18-55

Ryggsäck Lowepro
Diverse tillbehör :
Macro läns Raynox
Olika filter, batteriladdare, extra batterier mm.

Allting är i begagnat men mycket bra/ny skick. Spegeln behöver dock rengöras då det finns lite dammpartiklar på den.
Lite damm på spegeln har ingen betydelse och påverkar inte bildresultatet. Låt det vara kvar. Rengöring kan göra mera skada än nytta.
 

Måns H

Aktiv medlem
Använd grejorna i stället

Du har en bra utrustning.

Du är nu med på Fotosidan, välkommen! Strunta i att byta prylar utan använd de du har. Lägg in bilder här, få kommentarer. Kommentera andras bilder.

Det är kul! Man lät sig massor och kan få nätbekanta att även träffa i r l, värdefullt.
 

allexandrowski

Ny medlem
Du har en bra utrustning.

Du är nu med på Fotosidan, välkommen! Strunta i att byta prylar utan använd de du har. Lägg in bilder här, få kommentarer. Kommentera andras bilder.

Det är kul! Man lät sig massor och kan få nätbekanta att även träffa i r l, värdefullt.
Det är också ett alternativ så klart. Intresset kommer tillbaka, har inte haft tid plus att det är mycket smidigare mad en bra kompaktare så därför överväger jag att sälja. Jag avvaktar men frågan står kvar, hur mycket kan jag ta för allt?
 
ANNONS