Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Biologisk bildgåta

Produkter
(logga in för att koppla)

aake

Aktiv medlem
Dags för en gåta igen.
Del av fisk. Artbestämning blir nog för svårt. Fångstplats? Den som kommer närmast i rumstiden får fortsätta tråden. Facit i morgon om det inte kommer något bra bud.
 

Bilagor

Stadan

Aktiv medlem
aake skrev:
Dags för en gåta igen.
Del av fisk. Artbestämning blir nog för svårt. Fångstplats? Den som kommer närmast i rumstiden får fortsätta tråden. Facit i morgon om det inte kommer något bra bud.
Kvastfening? Fångstplats, ser ut som fossil. Kanske från den berömda rasplatsen i Kanada? Tiden klarar jag ej...
 

aake

Aktiv medlem
Staffan

Tillräckligt nära för att bollen skall bli din tycker jag. Fossil från Brasilien i lager från krita. Ingen kvastfening. Ser väl närmast ut som en liten bengädda, många arter av sådana under krita. Kanske någon peleontologiskt skolad finns med på forum och kan hjälpa oss med artbestämning?
Lägg in en egen biologisk bildgåta! Själv åker jag till fjälls i kväll och blir borta från datorn några dagar.
Hälsningar! Åke
 

Bilagor

aake

Aktiv medlem
Paleontolog sökes!

Tacksam för hjälp med artbestämning. På stenen i bakgrunden kanske en Dastilbe sp.?
 
ANNONS