Annons

Gratis importverktyg för minneskort...

Produkter
(logga in för att koppla)

Deagol

Aktiv medlem
peber skrev:
Öh, jag tankar ner filen... "Filen är korrupt"... Var finns en fungerande version?

/Per
"Filen" finns inte ännu, mer än i min dator vill säga :) Håller för stunden på med att implementera multipla targets i den men inom ett par dagar är den klar för testning.

Vilken fil är det som är korrupt Per?
 

Deagol

Aktiv medlem
WFS) (Graylingman skrev:
Ujuj! Jag tror jag fortsätter med den gamla :)
Kul att du tycker om den gamla versionen så mycket Anders, jag kommer att underhålla det hela lite bättre i fortsättningen så att även den gamla finns tillgänglig för nerladdning när den behövs.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Låter bra dä! Det tackar vi för!

Enkelt och fyller precis mina behov som de ser ut i dagsläget. Bra om du kan se till att den versionen också finns tillgänglig fortsättningsvis i händelse av krasch. Visst har jag installationsfilen sparad på "säker plats" men man vet ju aldrig...
 

Deagol

Aktiv medlem
Tänkte bara kolla om alla får informationen som skickas via mailinglistan? Bara så mailservern inte struntar i att skicka till adresser utanför min egen domän, skulle just vara snyggt...
 

martinh

Aktiv medlem
Mailen kommer, dock kanske lite för ofta. Kan vara bra att begränsa dem till lite större händelser så man inte förlorar folk.
 

Deagol

Aktiv medlem
Bra, det är positivt med feedback, bara så man inte sitter och får uppfattningen att ingen är intresserad :) Anledningen till att det blivit en del utskick är huvudsakligen för att informera de nytillkomna på listan, tyvärr kan den inte skicka information retroaktivt.
 

sjohan

Aktiv medlem
Är inte med på maillistan men jag använder fortfarande programmet flitigt varje gång jag för över bilder till datorn. Har gjort så sen första versionen som kom upp här på fotosidan. Mycket smidigt!
 

wikman

Aktiv medlem
Deagol skrev:
Verkar tunt med kommentarer?
Jag körde din applikation tidigare men har nu helt ersatt det med Lightroom 1.2 som otroligt smidigt hanterar mitt arbetsflöde. Jag kommer dock hämta hem applikationen och se om jag kan använda den för att organisera mina AVI filer från IXUSen.
 

sosjo

Aktiv medlem
Hej Lennart.
Har just tankat hem den nya versionen av DLCimport. Har inte hunnit testa fullt ut ännu men det ser utmärkt ut.
En liten undring, vad gör den om filen finns tidigare i targetfoldern. Antar att "incremental counter" börjar från 1 vid ny import. Jag organiserar efter yy\mm\dd och då finns risken att jag "krockar" om det är flera minneskort som skall in.
Häls
Sören
 

Deagol

Aktiv medlem
Den versionen du har laddat hem använder sig av Windows standard, om filen finns så döps nästa till "Kopia av..." Ingen bra metod så därför jobbar jag med en metod att analysera mapparna efter senast använda räknarvärde för att kunna fortsätta utifrån det.
 

Erik_N

Aktiv medlem
Hej, har precis laddat ner och testar. Den gör precis vad jag vill när den kopierar bilder, snyggt och elegant!

Ett par saker jag saknar:

- Jag har en intern kortläsare i datorn och med Media detect förbockat reagerar inte DCIMimport när jag stoppar in ett kort.
- Jag brukar vara restriktiv med att ha applikationer igång när de inte används, så jag stänger nog av programmet istället för att ha den minimerad. Det gör att media detect inte är värt så mycket för mig. Istället skulle jag vilja kunna få DCIMimport att starta via autoplay för minneskort, men programmet kommer inte upp bland de valbara i XP. Hur ändrar man det?

Annars som sagt mycket, mycket användbart!
 

Deagol

Aktiv medlem
Det där är egentligen två olika metoder, antingen låter man den känna på media detect medan den är igång eller så gör man den till en del av explorer så den kan starta upp så som du önskar det. Personligen tycker jag det känns mer belamrande för systemet att göra det sistnämnda, vet inte om du kanske lagt märke till explorers storlek i Task Manager, den växer och växer och detta är på grund av alla applikationer som hookar sig på den för att kunna kallas upp i tid och otid. Ju fler som gör det desto större risk för en instabil explorer och då har man inte vunnit något egentligen ju.
Jag har själv en inbyggd kortläsare som sitter i ett diskettfack och Media detect fungerar hur bra som helst på den så jag förstår inte varför den inte gör det på din, finns läsaren med som en enhet oavsett om du har media i den eller ej?
 

Erik_N

Aktiv medlem
Ok, det var en bra synpunkt om Explorer. Det är klart, när den växer är det ju lite under ytan så det är inte lika uppenbart. Kanske ska jobba på ett annat sätt där!

Kortläsaren syns inte som en enhet förrän man stoppar i ett kort, men det är ju likadant med en usb-kortläsare. Kan det vara för att explorer drar igån något annat istället?
 
ANNONS