Annons

Hjälp mot knepig kvinna som driver mig till vansinne

Produkter
(logga in för att koppla)

Staffan Zetterlund

Aktiv medlem
Har läst hela tråden nu o du har haft det jobbigt förstår jag, men det var ju ändå positivt att din anmälan ledde till rättegång så det finns ju lite hopp om polisväsendet i alle fall, om än lite ;-)
 

Titanic

Aktiv medlem
Ja det kändes lite panikartat. Tror dock att chansen till fällande dom är liten vilket också åklagaren sa till mig innan vi skiljdes åt. Men han kanske tänker efter nästa gång innan han skickar sådana mejl.
Just brott vid datorn är ju svårt att göra något åt då det är helt omöjligt att bevisa att det var just han som satt vid datorn. När jag läste igenom det här häromdagen tänkte jag att den fula fisken helt enkelt kunde sitta och blåneka allt och hävda att han inte alls haft något problem med konvertern och att någon skojare fått tag i hans mail. Känns väldigt svårt att få till en fällande dom men vi får ju hålla tummarna att han lägger ner med den här skiten nu.
 

anders.bengtsson.509

Aktiv medlem
Riktigt kul att han åkte dit! Men Tradera är som vanligt hopplösa, trots all bevisning låter de köparens konto vara kvar.

Det ligger f.ö. flera annonser ute nu på dyra saker som Canon 6D, Macbook osv. av en säljare som helt klart är ute för att luras, kopierade bilder och annonstexter mm. Jag har rapporterat detta till Tradera men de bryr sig inte.
 

Jägar3n

Aktiv medlem
Nä tyvärr så kommer det alltid finnas människor som försöker med oärliga metoder. Tycker ändå att detta visar att det går att vinna mot dessa även om det frestar på. Trist att tradera och även andra inte tar krafttag mot dessa personer. För min egen del har det gjort att jag inte vill använda sådana försäljningsmetoder som Tradera mera. Vill inte riskera att utsättas för något sådant igen.
 

Mwd

Aktiv medlem
Stort grattis!!!
Hoppas att du kan lägga detta bakom dig nu så att du får energi att ta fina höstbilder i stället.
Kanske har denna erfarenhet stärkt dig lite när du kan luta dig tillbaka och se på detta med lite distans? Alla erfarenheter är ju faktiskt just...erfarenheter.

// Mats W
 

Photosession

Aktiv medlem
Skönt att det gick din väg.
Det betyder att du äntligen kan lägga det bakom dig och gå vidare.
Man kan väl dessutom hoppas att den här individen också lärt sig en läxa men det är antagligen att hoppas på för mycket.
 

Cambo

Aktiv medlem
Riktigt kul att han åkte dit! Men Tradera är som vanligt hopplösa, trots all bevisning låter de köparens konto vara kvar.

Det ligger f.ö. flera annonser ute nu på dyra saker som Canon 6D, Macbook osv. av en säljare som helt klart är ute för att luras, kopierade bilder och annonstexter mm. Jag har rapporterat detta till Tradera men de bryr sig inte.
Du har helt rätt. Dom har en grupp som kollar misstänkta oegentligheter men verkar ha intagit en sovande position. Att bilden i det här fallet är stulen och att säljaren är dagsfärsk får inga klockor att ringa.http://www.tradera.com/item/302394/215148237/helt-ny-macbook-pro-15-4
 

eskil23

Aktiv medlem
Du har helt rätt. Dom har en grupp som kollar misstänkta oegentligheter men verkar ha intagit en sovande position. Att bilden i det här fallet är stulen och att säljaren är dagsfärsk får inga klockor att ringa.http://www.tradera.com/item/302394/215148237/helt-ny-macbook-pro-15-4
Att folk, i synnerhet nybörjare, använder snodda bilder är tyvärr så vanligt att det inte är något att reagera över.

Däremot "Ingen avhämtning, då jag håller på att flytta." Får i alla fall mig att dra öronen åt mig.

Det här är dock fel ställe att ta upp det. Det finns en egen tråd om Tradera-bedragare.
 
ANNONS