Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

erdeljan

Aktiv medlem
Jag tror att vi skulle bli av med folk som lurar och är bedragare med hjälp av bank ID. En tankeställare till ledningen?
 

PMD

Aktiv medlem
Daniel kanske tänkte sig att det skulle finnas ett krav att man måste identifiera sig med Bank-ID för att få annonsera.
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Daniel kanske tänkte sig att det skulle finnas ett krav att man måste identifiera sig med Bank-ID för att få annonsera.
Jag håller med dig i din tolkning av Daniels tanke, men jag håller inte med Daniel i att det skulle hjälpa: polisen verkar lägga ner utredningarna gällande småbrott på löpande band, och bedrägeri verkar platsa i kategorin "småbrott" oavsett belopp.
 

erdeljan

Aktiv medlem
Då kan man betala till FS och när varor är framme och testade OK då kan köparen meddela att FS kan skicka pengar vidare. Jag skulle kunna tänka mig betala 1% av summan för tjänsten annars köper jag av aktivt folk här utan bekymmer. Sunt förnuft är grunden vid distanshandel från privatpersoner. ;)
 

PMD

Aktiv medlem
Det är en intressant tanke, men frågan är väl om Fotosidan har resurser att sköta en sådan tjänst. Den måste ju betala sig, och jag vet inte hur stor omsättningen är på handeln via Fotosidans annonser (och det vet nog ingen).
 

erdeljan

Aktiv medlem
Jag tror folk skulle nog handla mer iom man handlar tryggt. Hur som helst, poängen är att man gör det svårt för bedragare men att helt utesluta dessa är nog riktigt svårt.
 

Lasse HD

Ny medlem
Mattias Almkvist har varit medlem på Fotosidan i över 14 år. Kanske ska du ge honom möjligheten att besvara dina påståenden?
Jag har varit medlem sen 17/2 2007.
Har haft SMS kontakt med Mattias Almkvist 4 ggr.

Han säger att jag köpt optiken i befintligt skick.

Optiken köptes första gången den 4/4-19 av Jan Bertil Krone......
Andra gången av Mattias Almkvist den ????
Tredje gången av mig den 13/6-19

Läs i annonsen i princip ny optik ??
 

Swebilbo

Aktiv medlem
Väl använd bild och lite intressanta översättningar också.
Jag kontaktade honom, visade sig vara en som har ett företag som säljer till Sverige.... Tillåter fotosidan företagsannonser under köp och sälj? Annars hur anmäler man?

"
MEGA BOX APPLIANCES LIMITED Vi säljer och levererar från Storbritannien.
Leveransen tar bara tre dagar att komma fram till ditt hem.
Leverans sker via DHL.

Pratar du engelska

Vi svarar gärna på andra frågor relaterade till köpet.

Skål!"
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag kontaktade honom, visade sig vara en som har ett företag som säljer till Sverige.... Tillåter fotosidan företagsannonser under köp och sälj? Annars hur anmäler man?

"
MEGA BOX APPLIANCES LIMITED Vi säljer och levererar från Storbritannien.
Leveransen tar bara tre dagar att komma fram till ditt hem.
Leverans sker via DHL.

Pratar du engelska

Vi svarar gärna på andra frågor relaterade till köpet.

Skål!"
Fick precis samma svar, och jag har stött på dem förut hör på FS.
Och jag vet inte om jag är blind, men jag hittar inte vart man anmäler...säkert mitt framför ögonen någonstans :)
 

Staffan Zetterlund

Aktiv medlem
Hej ! Har annonserat en del på blocket nu också men det är tyvärr bara knepiga svar, dom vill inte kommunicera genom blocket utan jag ska svara på deras hänvisade mail o dom är verkligen intresserade ut av min kamera fastän det är objektiv jag annonserar o svaren är väldigt konstigt bokstaverade :-( Nä jag gör det inte mer tyvärr !
 
ANNONS