Annons

Vad gör man med gamla diaramar med och utan bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Josef430

Aktiv medlem
När man har sorterat fram de bilder man vill spara i digitalt format eller kanske som utskrift, vad gör man då med alla de ramar som fortfarande har ett dia monterat?

Och de ramar och magasin, som aldrig blev använda? Finns det någon som har intresse av dem?

Tänker i första hand på GePe 24x36.
 

Ventures

Aktiv medlem
Marknaden är nog begränsad idag. Jag köpte visserligen ett gäng glaslösa 2mm för några år sedan för att byta ut de dimmiga glasramarna. Men alla senare diafilmer har skannats som strips och hamnar nog aldrig i ramar. Det är en fördel att skanna utan ramar som annars täcker ganska många procent av bildytan. Jag lyckades köpa en låda halvformatsramar här på fotosidan att ersätta gamla dammiga kodakramar av papp med i samband med skanningen. Halvformat går knappast att hitta i affären längre.
Prova lyckan med en säljes- /skänkesannons.
Jag sparar mina diabilder som skannats tills vidare. Man vet ju inte i vilket format bilderna kommer att leva längst.
Naturligtvis är inte alla värda att sparas men det är nog mera arbete att gallra än att spara. (gäller tyvärr också digitala bilder)
 

Polar300

Aktiv medlem
"Vad gör man med gamla diaramar med och utan bilder?"

Kakelugnen? Då får du åtminstone ut (värme-) värdet...
 

Kalematu

Ny medlem
Diabildglasramar

[Hej jag vill köpa diabildsramar med glas , har du kvar några? Mvh Karin


QUOTE=Josef430;2224451]När man har sorterat fram de bilder man vill spara i digitalt format eller kanske som utskrift, vad gör man då med alla de ramar som fortfarande har ett dia monterat?

Och de ramar och magasin, som aldrig blev använda? Finns det någon som har intresse av dem?

Tänker i första hand på GePe 24x36.[/QUOTE]
 

Ventures

Aktiv medlem
[Hej jag vill köpa diabildsramar med glas , har du kvar några? Mvh Karin


QUOTE=Josef430;2224451]När man har sorterat fram de bilder man vill spara i digitalt format eller kanske som utskrift, vad gör man då med alla de ramar som fortfarande har ett dia monterat?

Och de ramar och magasin, som aldrig blev använda? Finns det någon som har intresse av dem?

Tänker i första hand på GePe 24x36.
[/QUOTE]

Hur många behöver du?
Gissningsvis blir de allt svårare att få tag på ramar ävem om de fortfarande säljs nya. Åtminstone 24x36.
Men alla är inte slängda i kakelugnen utan finns i mängder i olika garderober och på vindar.
 

Adark

Ny medlem
Glasade GEPE 24x36 ramar

Jag har några hundra glasade GEPE 24x36 ramar om du fortfarande är intresserad
Kenth Johansson

[Hej jag vill köpa diabildsramar med glas , har du kvar några? Mvh Karin


QUOTE=Josef430;2224451]När man har sorterat fram de bilder man vill spara i digitalt format eller kanske som utskrift, vad gör man då med alla de ramar som fortfarande har ett dia monterat?

Och de ramar och magasin, som aldrig blev använda? Finns det någon som har intresse av dem?

Tänker i första hand på GePe 24x36.
[/QUOTE]
 
ANNONS