Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)

ifo0s

Aktiv medlem
Mmm som jag skrev innan, de har höjt sig. Det återstår väl att se vad som händer ensamma Butik.it. Ska de vara den butik som har bästa priset eller är de bara sena på att uppdatera. Time will tell. De lyckosamma som har fått sina kamereror idag har hållt sig borta från internetbutiker iaf. En i falun och en på gotland har fått sina, säkert fler. Verkar inte ha kommit någon till Stockholmtrakten å det är ju trist. Undra om det är någon idé att vänta på att sin 30D ska komma eller om man hinner finna en ny på mässan i sept med leverans i höst (typ).
 

Bakwetu

Aktiv medlem
Butik.it kommer säkert höja snart, men detta står i deras försäljningsvillkor:
"Butik.it råder ej över prisförändringar på marknaden, varför priset som gäller vid beställningstillfället även gäller vid leveranstillfället, oavsett om priserna efter det att order lagts går antingen upp eller ner."

men sen står det:
"Vi förbehåller oss för eventuella felaktigheter, felskrivningar och felaktiga priser."

så de kan ju alltid hävda att de skrivit fel ifall man beställer nu. Dessutom har de tveksamma villkor i sin returhantering, som inte verka vara i överensstämmelse med konsumentköplagen, så om nåt är fel på varan får man krångla med dem för att de ska följa lagen och inte deras egna villkor.
 

ifo0s

Aktiv medlem
Jag blir så trött på det här. Man får avvakta lite helt enkelt. Om de erkänner felet så känns prissätningen på prisjakt normal ut igen. Och inga skumraskaffärer.
 

Peter.H

Aktiv medlem
Märkligt - prissänkt..

Och nu har IW sänkt kameran igen till 10.124:- (ex frakt)

(tack Johan för tipset)
 

eos30

Aktiv medlem
Tänkte bara tala om, att när dom sänkte igen, så kunde jag inte motstå ;-) Och i mitt bekräftelsemail står det, prel leveransdatum 21/3! Ska bli intressant att se vad som händer, och om dom står fast vid priset.
 

johan_w

Aktiv medlem
ifo0s skrev:
Men du vart ifråntagen den?
nej, köpte en Nikon D200 istället. :)

De ringde ifrån scandinavianphoto eller om det var cyberphoto och sa de hade fått in ett antal. Men jag avböjde, för jag hade som sagt beställt en D200...

Bokade en 30D tidigt!
 

ifo0s

Aktiv medlem
Nu har Butik.it tagit bort 30D helt och hållet. Någon som beställde därifrån? Så de finns inte heller med på prisjakt för att kämpa längre.
 

hailstorm

Aktiv medlem
johan_w skrev:
nej, köpte en Nikon D200 istället. :)

De ringde ifrån scandinavianphoto eller om det var cyberphoto och sa de hade fått in ett antal. Men jag avböjde, för jag hade som sagt beställt en D200...

Bokade en 30D tidigt!
olika forum, olika historier verkar det som.
 

Anders.Student

Aktiv medlem
Ni som har fått eller klämt på 30D

Hur är handgreppet på 30D? Den ska ju vara större än på en 20D.
Upplever ni den som bättre eller sämre?
 

Peter.H

Aktiv medlem
Bekräftat x 2 genom samtal med IW

Ringde precis och pratade med en trevlig tjej på IW vid namn Madde. Hon sa att min order gäller vad det beträffar priset 10.243:- (30D inkl frakt). Enligt henne är jag och några till som beställt, garanterad detta pris. Yeah!

Jag förklarade att priset hoppat upp och ner i helgen. Detta kände dom till. Hon sa även att dom inte kommer att ta in enbart 30D hus inom det närmaste.
 

Johan-A

Aktiv medlem
Härligt jag snackade med en kille som sa ungefär samma sak i morse.

Undrar nu om de skiter i att ta hem hus till oss och låter oss stå restnoterade tills vi tröttnar och beställer någonannastansifrån.

Det går fortfarande att hitta produkten och beställa den om man söker på artikelnummer.

// Johan
 

Frehar

Avslutat medlemskap
Jag lekte lite med en Canon 30D i Tokyo i Lördags, den var väldigt lik 5D i känslan, och kändes mycket skönare än den 20D jag hade tidigare.. Sedan att Canon inte ville stoppa in någon extra megapixel är väl lite trist.. Dock så är det en bra och prisvärd kamera..
 

sosjo

Aktiv medlem
Re: Bekräftat x 2 genom samtal med IW

Peter.H skrev:
Ringde precis och pratade med en trevlig tjej på IW vid namn Madde. Hon sa att min order gäller vad det beträffar priset 10.243:- (30D inkl frakt). Enligt henne är jag och några till som beställt, garanterad detta pris. Yeah!

Jag förklarade att priset hoppat upp och ner i helgen. Detta kände dom till. Hon sa även att dom inte kommer att ta in enbart 30D hus inom det närmaste.

Hoppas att det gäller alla med bekräftade order.
Framkom det när dom skulle få in enbart hus.
Hoppas på tur.

/ Sören
 

ifo0s

Aktiv medlem
Johan Andersson: Ja man kan nå produkten via artikelnumret, alternativt sin order =)

Peter och ni andra IWH-intresserade: Höjning av priset ser jag. Men om Madde nu står för sitt ord (vilket skulle göra henne till Bästa Madde) så är höjningen lika intressant som hur många bultar det sitter i Ölandsbron. Såg att datumet ligger på 27/3, dock, men som vanligt säger min order fortfarande 23/3 (säkerligen fleras). Vi får vänta å se.

Enligt Nile City (vilket är fel) finns det 7 428 954st bultar
 
Senast ändrad:

Peter.H

Aktiv medlem
Som jag skrev i leveranstråden - min är skickad nu. Fick den för 10.243:- som utlovat.

Ni som har fått den - hur är batteritiden med orginalbatteriet? Verkar vara samma grepp som till 20D också, vilket är trevligt, för det kostar ju inte en halv förmögenhet heller.
 
ANNONS