Annons

Hjälp med gimp tack

Produkter
(logga in för att koppla)

Harubla

Aktiv medlem
Tyvärr kan jag inte Gimp. Men jag tror att du måste bifoga lite mer info än det för att få hjälp. Fick du något felmeddelande?
 

Muni

Aktiv medlem
Då du skrivit tidigare att du inte är så van vid datorer, förutsätter jag att du inte är så van vid bildbehandlingsprogram heller. Använd Gimp som det är så länge. Det är mer kompetent än man tror. En sida som presenterar mycket om gimp är http://bildochfoto.se/
 

TobiasLj

Aktiv medlem
Snälla behöver hjälp!
Hej,

Jag hjälper dig gärna men du måste anstränga dig. Till att börja med så behöver du, i detalj, tala om vad du behöver hjälp med.
Om du försöker och anstränger dig så lovar jag att det finns många medlemmar som kommer att hjälpa dig och ge dig tips på vägen.

MVH,
Tobias
 

ZeroZaN

Aktiv medlem
Hej,

Jag hjälper dig gärna men du måste anstränga dig. Till att börja med så behöver du, i detalj, tala om vad du behöver hjälp med.
Om du försöker och anstränger dig så lovar jag att det finns många medlemmar som kommer att hjälpa dig och ge dig tips på vägen.

MVH,
Tobias


Att lägga in saker i gimp så jag kan använda det


tex. ett träd
 

Anders Östberg

Guest
Eftersom du säger att du använder Gimp i skolan så föreslår jag att du tar hjälp av någon kompis eller lärare där. Det är nog lättare för någon att hjälpa dig då och förstå vad du vill göra.
 

UllaSan

Aktiv medlem
Snälla behöver hjälp!
Det verkar som om du i första hand behöver hjälp med att formulera din fråga, vilket inte alltid är så lätt när man håller på att lära sig något nytt.

Vill du lägga till ett föremål i ett foto genom att rita in det med hjälp av de verktyg som finns i gimp? T.ex. rita ett träd med hjälp av penslar. Eller vill du ta en detalj ur ett foto och lyfta över och klistra in i ett annat foto? T.ex. ta ett träd från fotot taget på framsidan av huset och klista in trädet i trädgården på baksidan. Eller är det något helt annat du vill åstadkomma? Det finns nämligen inte ett generellt svar utan din fråga behöver bli mer specifik.
 

LittleCapa

Aktiv medlem
GIMP-fil i förhandsvisning?

Är det någon som vet hur man får GIMP-bilder att visa sig i förhandsvisning istället för bara en GIMPlogga?
 
ANNONS