Annons

Fotointresserade i Örebro

Produkter
(logga in för att koppla)

goa200

Aktiv medlem
Som trådtitel säger så skulle det vara otroligt kul att få komma i kontakt med fotointresserade i Örebro. Kanske rena montage, macron lr jaga rynkiga pensionärer på stan för porträtt.
 

fabban

Aktiv medlem
Hej.

Kommer iof inte från Örebro, men jag bor i Björneborg utanför Kristinehamn, har ju tillgång till bil och är inte rädd för att åka en liten bit för att få se nya vyer och träffa lika sinnade.
 

Grimmer

Aktiv medlem
Alltid trevligt att träffa nya människor. Visserligen är jag oftast ensamvarg med foto då jag lätt känner mig stressad över att sinka andra. Men lite lokal inspiration tackar man ju inte nej till.
 

goa200

Aktiv medlem
Hej.

Kommer iof inte från Örebro, men jag bor i Björneborg utanför Kristinehamn, har ju tillgång till bil och är inte rädd för att åka en liten bit för att få se nya vyer och träffa lika sinnade.
Exakt. Jag tycker framförallt det är kul att se hur någon annan ser på omvärlden och hittar saker att fota. Och genom det får man inspiration och nya sätt att tänka





Alltid trevligt att träffa nya människor. Visserligen är jag oftast ensamvarg med foto då jag lätt känner mig stressad över att sinka andra. Men lite lokal inspiration tackar man ju inte nej till.
Just det att sinka andra känner jag så väl igen men mest sambon då som avskyr varje gång jag ska stanna för att fota. Men annars bryr inte jag mig om det tar 1 min lr 60 att fota något så länge slutresultatet blir bra ju.
 

Grimmer

Aktiv medlem
Jag jobbar raka veckor så eftermiddag/kväll och helger passar mig. Jag har flex så jag kan anpassa tiderna om det skulle behövas. Mörkret faller ju tidigare nu...
 

goa200

Aktiv medlem
Ojj sånt här är svårt att passa in. Med tanke på som du precis sa att mörkret kommer tidigare så antingen så tidigt som möjligt efter jobb lr satsa på att fånga något i mörkret.
 

Lars_E

Aktiv medlem
Kul med nya intryck, idéer och ansikten så jag kan tänka mig att hänga på.
Bor i Nora och jobbar "i sjok" eftersom jag är programmerare.
Planerar min dag ganska mycket själv, till fromma för fotot.
Gillar att fotografera i mörker/kvällsljus för övrigt.
 

goa200

Aktiv medlem
Kul med nya intryck, idéer och ansikten så jag kan tänka mig att hänga på.
Bor i Nora och jobbar "i sjok" eftersom jag är programmerare.
Planerar min dag ganska mycket själv, till fromma för fotot.
Gillar att fotografera i mörker/kvällsljus för övrigt.
Precis så jag ser på det hela också. fotandet alltså. Och som pappaledig är det löjligt svårt att komma utanför dörren annat än för lite promenader och dylikt vilket gör det svårt att träffa likasinnade. Måste försöka organisera något som snart som alla kan.
 

ErikssonRobin

Aktiv medlem
Låter rätt kul att dra ihop ett gäng och träffas nånstans. Vi får väl ta lite olika fotoutflykter ifall intresse finns för det eller bara snacka lite. Ska försöka fråga Mikael Sundberg om han är sugen också då han är från stan med. Jag vet inte riktigt när jag har tid då jag jobbar över ibland och vissa helger men helg skulle nog passa mig bäst.
 

goa200

Aktiv medlem
Låter rätt kul att dra ihop ett gäng och träffas nånstans. Vi får väl ta lite olika fotoutflykter ifall intresse finns för det eller bara snacka lite. Ska försöka fråga Mikael Sundberg om han är sugen också då han är från stan med. Jag vet inte riktigt när jag har tid då jag jobbar över ibland och vissa helger men helg skulle nog passa mig bäst.
Helg låter helt klart bäst. Ska vi försöka sikta in oss på nästa helg?
 

azek99

Aktiv medlem
Jag hakar gärna, kan ta med några fotopolare på det.
Läge att dela något kalender i molnet för samordning?

Har tisdag kväll som fotokväll, har även tankar på att skriva ut några bilder ta med till ett fik och köra lite bildanalys, dela med sig av tips mm.
 

goa200

Aktiv medlem
Nästa helg då är jag upptagen tyvärr. :-(

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Men attans då!


Jag hakar gärna, kan ta med några fotopolare på det.
Läge att dela något kalender i molnet för samordning?

Har tisdag kväll som fotokväll, har även tankar på att skriva ut några bilder ta med till ett fik och köra lite bildanalys, dela med sig av tips mm.
Skulle verkligen suverän att ordna någon form av kalender i molnet ja. Enda som jag kommer och tänka på är just googles egna. Finns det andra alternativ?

Ska vi kanske sikta in oss mitt i veckan tex onsdag?
 

goa200

Aktiv medlem
Suttit och letat efter en vettig online kalender som inte kräver login och hittade en klockren sådan. skickar pm med länk till samtliga i denna tråd.

Har skapat för varje dag och den som kan får gärna fylla i under "who" att ni kan. Tiden löser vi när vi väl bestämt dag samt tema.
 
ANNONS