Annons

Ladda Nikon D850 med sladd

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoJonas.C

Ny medlem
Hej,

Undrar om set är någon som känner till möjligheten att ladda en Nikon D850 med sladd? Jag gör ganska mycket giffar och det sista jag vill behöva göra är att röra kameran. Oftast räcker ett fulladdat batteri, men kör jag mycket live view så drar batteriet iväg.

En kollega för länge sen hade köpt ett batteri till hans Canon mrk II eller III som hade en sladd som kunde koppla direkt i uttaget, fantastiskt smidigt. Jag hittar ingen liknande lösning till Nikon. Existerar det ens?

Har sett att det finns ”power banks” som håller längre än ett vanligt batteri. Men någon gång kommer man glömma ladda den, så en sladdlösning känns mer pålitligt i längden.

Alla tips är välkomna, tack!

/Jonas
 

ztenlund

Aktiv medlem
Du kan inte ladda den, men du kan strömförsörja den med ett "dummy-batteri".

EP-5B (dummy-batteriet) plus EH-5D (nätadapter).

En annan variant är förstås batterigreppet och det större batteriet från de ensiffriga kamerorna, men det drar iväg en del prismässigt även om original av ovanstående inte är direkt billigt.
 

FotoJonas.C

Ny medlem
Du kan inte ladda den, men du kan strömförsörja den med ett "dummy-batteri".

EP-5B (dummy-batteriet) plus EH-5D (nätadapter).

En annan variant är förstås batterigreppet och det större batteriet från de ensiffriga kamerorna, men det drar iväg en del prismässigt även om original av ovanstående inte är direkt billigt.
Tack! Ganska exakt det här jag var ute efter, lite dyrare än vad jag hade hoppats på, men då vet jag att det åtminstone finns en lösning!

Mvh,
Jonas
 
ANNONS