Annons

Fujifilm X-Pro3

Produkter
(logga in för att koppla)

ajoe

Aktiv medlem
Jag har inte känt behov av genomsiktssökare, men jag har använt Leica M2/M3 och kan mycket väl förstå känslan och begriper att många är tilltalade både av den och X100V.

Själv är jag smått svettig inför X-T4 som tydligen presenteras i morgon. Jag inser att det finns ett större antal fotojournalister som haft den för test men inte får trycka på Enterknappen förrän vid någon av Fuji specad tidpunkt det närmaste dygnet. Vill läsa! Vill ha! Nu!

Frågan är ju inte om utan när Fujis IBIS och större batteri letar sig till efterföljarna till X-E3 och PRO3?

Vad som är helt oundvikligt är ju dock att kamerorna sväller litet på djupet.
 

huricane4

Aktiv medlem
Jag har varit å klämt å känt på en, tror det få bli köpa, har x100f nu men vill ha möjlighet till kortare skärpedjup/mer ljusinsläpp eftersom jag ofta fotar handhållet i mörka miljöer
 

martinot

Aktiv medlem
Frågan är ju inte om utan när Fujis IBIS och större batteri letar sig till efterföljarna till X-E3 och PRO3?

Vad som är helt oundvikligt är ju dock att kamerorna sväller litet på djupet.
Hade gärna sett IBIS på efterföljaren till X-E3 (som är min absoluta favoritkamera i Fujis X-serie - helt fantastiskt trevlig kamera, och den kamera på marknaden som jag anser ger absolut mest fotoglädje/SEK just nu!).

Nackdelen är dock, precis som du är inne på, att kamerahuset då tyvärr kommer bli lite större, lite tyngre eller lite dyrare (eller en kombination av de).

Så samtidigt som jag gillar IBIS, så är jag inte alltid 100% reservationslöst positiv till det heller. Som det mesta i världen har det sina +/- och sitt pris.

Där tycker jag Sony gjort en smart grej som tog fram två kamerahus i A6K-serien; ett utan IBIS, och ett med IBIS. Så kan man själv välja om man tycker det är värt att gå för IBIS, eller inte (och så kan man som en sidoeffekt dessutom slippa alla orealistiska gnällmånsar som alltid vill ha kvar kakan, men ändå kunna äta den). Nu har nog Fuji inte de kameravolymerna som Sony har för att kanske kunna motivera det, men hade gärna sett att de tog efter det om det hade varit möjligt.
 
ANNONS