Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Stene_68

Aktiv medlem
Varför skulle nån vilja beställa från denna sida? Verkar ju vara minst lika dyr som Sverige och dyrare i vissa fall.. Har inget med e-infinity att göra, så posta i rätt forum nästa gång..
En del saker är mycket billigare än i Sverige och för dem här som absolut vill betala moms kan det vara ett bra alternativ.
 

FabianS

Ny medlem
Uppdatering:

Fick mail idag på morgonen kl 9:41 med spårningsnummer, fick även en till bild på min fraktsedel, med adress infon och även att mitt nya nummer stod med! Så det är en lättnad! Hoppas innerligt att den kommer imorgon (på fredag), men högst troligtvis så kommer den på måndag.
 

fotografmanuelek

Aktiv medlem
Köpt - Nu återstår nervös väntan

Jag slog till!
Efter att ha kikat på ny kamera en tid och blivit smått gråhårig över de svenska priserna på det jag "villhöver" så vänder jag mig istället till E-infinity UK. De hade allt jag behövde i lager och priset var oerhört mycket trevligare än det svenska.

Naturligtvis är jag medveten om gråimport och att eventuella garantiärenden inte går att ta direkt via Sony Sverige men med tanke på att kameran kostade mig nästan 10 000 mindre så tänker jag att jag kan pröjsa för eventuell service om det skulle uppstå behov. Sannolikheten också för att en helt ny kamera ska krascha inom de närmsta 12 månaderna är väl inte så stor så den risken är jag villig att ta.
För pengarna jag sparade in så beställde jag också extra batteri samt en Sony Zeiss 55/1.8.

Jag gjorde beställningen tidigt på fredagen, fick ett mail nästan vändande med den obligatoriska förfrågan om det är OK att kameran endast kommer med engelsk meny och inga andra europeiska språk. Jag svarade OK och fick igen nästan direkt svar "bra då fullföljer vi din order och bla bla bla". Det kändes som en rapp och engagerad kundservice. Något som bara skulle kännas ännu bättre när jag några dagar senare fick ett mail med ett foto på alla prylar framplockade "redo för att skickas". Det upplevde jag som mycket proffsigt.

Framöver har jag även fått mail på paketet innan det lämnade lagret och nu väntar jag tålmodigt på att DHL Express ska köra ut grejerna till mitt ombud. Allt ser än så länge ut att landa i Sverige idag och då räknar jag med leverans imorgon fredag, dvs 1 vecka efter beställning.

Än så länge är jag mycket nöjd och jag återkommer med fler tankar efter det jag fått varorna levererade.
 

Third eye

Aktiv medlem
Kul :)
Beställt 4 ggr därifrån och lika nojjig varje gång eftersom det varit hyggligt mycket pengar. Men det har alltid fungerat finfint och välpackat.
Hoppas du får den i morgon nu då så du kan leka ned den i helgen :)
 

cardazio

Aktiv medlem
Dags att beställa nu om Boris råkar krascha ut ur eu. Tar de i slutänden Theresa mays lösning (2 år av tullunion) så har man mer tid på sig.

Tyvärr har inte Nikon släppt en z9 ännu, så blir inget för mig.
 

fotografmanuelek

Aktiv medlem
Leverans på 1 vecka

Min A7RIII kom fram på en vecka. Det extra batteriet låg nerlagt i kamerakartongen och laddsladden utbytt till EU-standard. På märkningen är kameran tillverkad i sept 2019 dvs de har god omsättning på lagret och skickar ut nya grejer.

Mycket nöjd än så länge! Nu inväntar jag min 55/1.8 som kommer i nästa vecka.
 

Third eye

Aktiv medlem
Fredag är klart bästa dagen att få leverans på något man suktat efter, så har man hela helgen att pyssla :)
Grattis till kameran!

Jag själv kommer inte hinna mitt planerade A7r IV-köp innan Boris stänger dörren, prisdiff på över 12.000 just nu :-/...och jag är så extremt sugen på den :)
 

fotografmanuelek

Aktiv medlem
Fredag är klart bästa dagen att få leverans på något man suktat efter, så har man hela helgen att pyssla :)
Grattis till kameran!

Jag själv kommer inte hinna mitt planerade A7r IV-köp innan Boris stänger dörren, prisdiff på över 12.000 just nu :-/...och jag är så extremt sugen på den :)
Jag funderade själv på att sikta på fyran istället men min nuvarande dator hade inte fixat de tunga filerna och kostnaden för att byta hårdvara hade gjort det köpet så pass mycket dyrare. Dessutom känns det overkill att bränna iväg 60+ MP på bröllopsbilder vilket är mitt främsta fotograferande.
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag funderade själv på att sikta på fyran istället men min nuvarande dator hade inte fixat de tunga filerna och kostnaden för att byta hårdvara hade gjort det köpet så pass mycket dyrare. Dessutom känns det overkill att bränna iväg 60+ MP på bröllopsbilder vilket är mitt främsta fotograferande.
Ja det blir tunga jäkla filer, men 24 mpix i crop mode...redan som haltande slår den min A7iii om jag inte är helt ute i cyklar. Och där skulle jag kunna lägga merparten av mitt fotande förutom vissa porträtt, landskap och arkitektur....men jag vet inte om jag tänker helt galet i min plan.
 

Lubbo_SWE

Ny medlem
Köpte själv lite utrustning därifrån tidigare i år.

-Sony A7RIII
-Tamron 28-75mm
och två minneskort och jättebra support samt snabb leverans!
 

Rijad

Aktiv medlem
Vet någon om det blir ändringar pga brexit?
Finns det något spikad datum för brexit?




Fredag är klart bästa dagen att få leverans på något man suktat efter, så har man hela helgen att pyssla :)
Grattis till kameran!

Jag själv kommer inte hinna mitt planerade A7r IV-köp innan Boris stänger dörren, prisdiff på över 12.000 just nu :-/...och jag är så extremt sugen på den :)
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Det beror på hur "hård" brexit det blir. Om GB inte längre är med i EUs tullunion så kommer tull och moms att läggas på sånt man köper från E-Infinity


31:a oktober är vad Boris Johnson har lovat.
Även med ett avtal borde väl ballongen spricka. Om varor och tjänster ändå får flyta fritt, varför då ha ett avtal. Jag tror det är kört. Många handlare som hoppas det ska bli ett stopp för Einfinity ;)
 

Rijad

Aktiv medlem
Jag vet inte vad ska jag göra. Jag ha canon men börjar gilla sony a7III och vet inte om det är smart att gå över till sony. Många säger att eos R är också bra.... Priset är bra på e-infinty om man jämför med andra butiker och egentligen det hade varit dumt att inte utnytja bra pris.

Det beror på hur "hård" brexit det blir. Om GB inte längre är med i EUs tullunion så kommer tull och moms att läggas på sånt man köper från E-Infinity


31:a oktober är vad Boris Johnson har lovat.
 
ANNONS