Annons

Era drömprojekt 2012 !

Produkter
(logga in för att koppla)

northdog

Aktiv medlem
Vad skulle ni vilja fotografera 2012? Är det någon som planerat en fotoresa, ett bildprojekt, en fotobok? Dela gärna med er och inspirera andra!

Vi kanske kan posta smakprov när bilderna börjar ta form. Vore kul att få följa med i projekten.

Jag har själv tittat ut en Ford Mustang och en väldigt fin vit Porsche som jag skulle vilja få lite exlusiv fototid tillsammans med. Ett mindre bröllop är också i antågande. Jag hoppas på ett spännande fotoår:)

//Robert
 
Senast ändrad:

HannesNikon

Aktiv medlem
Jag har inga stora drömmar, men just nu så väntar jag på en "anställningsintervju" för att få lite frilansjobb för den lokala tidningen (BLT). Han har antytt att jag redan är "anställd" men vi får se! Det blir inte så mycket jobb eftersom att de redan har flera fotografer, men nått jobb då och då så är jag nöjd! Jag ser det lite som en "fot innanför dörren" för framtida jobb :)

/Hannes
 

northdog

Aktiv medlem
Jag har inga stora drömmar, men just nu så väntar jag på en "anställningsintervju" för att få lite frilansjobb för den lokala tidningen (BLT). Han har antytt att jag redan är "anställd" men vi får se! Det blir inte så mycket jobb eftersom att de redan har flera fotografer, men nått jobb då och då så är jag nöjd! Jag ser det lite som en "fot innanför dörren" för framtida jobb :)

/Hannes
Det låter ju väldigt kul! Hoppas du får göra några jobb! Det blir en ordentlig utmaning.
Är det sportbilder du kommer satsa mest på? Tittade på dina bilder, bilden på svanen var väldigt fin!

//Robert
 

HannesNikon

Aktiv medlem
Det låter ju väldigt kul! Hoppas du får göra några jobb! Det blir en ordentlig utmaning.
Är det sportbilder du kommer satsa mest på? Tittade på dina bilder, bilden på svanen var väldigt fin!

//Robert
Tack! Jag är mycket nöjd med den bilden ;)

Ja, han verkar ganska positiv! Det blir nog mest sport. Innebandy, fotboll, handboll, ishockey och squash har vi i stan, så det är ganska mycket att täcka upp. Dessutom så ska fotograferna täcka upp tre städers topplag i innebandy och ishockey, så därför så kanske jag kan vara till nytta när alla är upptagna/lediga.

Här på fotosidan så är jag inte så aktiv med bilder, kolla hellre in mina bilder på flickr:
Innebandy: http://www.flickr.com/photos/hannesmansson/sets/72157628885422309/
Ishockey: http://www.flickr.com/photos/hannesmansson/sets/72157628325267475/

Ha det gott!

/Hannes
 

cocuyo

Avslutat medlemskap
Mitt projekt handlar om ogräs i rännstenen och på trottoarer och torg, och mycket små blommor. Stadens flora och florans miljö.
 

northdog

Aktiv medlem
Mitt projekt handlar om ogräs i rännstenen och på trottoarer och torg, och mycket små blommor. Stadens flora och florans miljö.
Fascinerande och förvånande! Jag påbörjade nämligen själv ett litet projekt förra sommaren som jag kallade "Längs vägens kant" där jag fotade små fina saker som är svåra att lägga märke till när man promenerar. Tredje eller fjärde gången man vandrar samma sträcka ser man helt andra detaljer än första gången man går. Låt det ta tid.

//Robert
 

TobbeOlsson

Aktiv medlem
Jag håller på för fullt med mitt projekt.

Kallas för Fotoprojekt366. Vilket innebär att jag ska ta en bild om dagen hela året. Självklart så visas dessa upp på min blogg också.

Har redan börjat märka att man får tänka till både och två ggr. Tyvärr så blir det samma motiv flera ggr, men det är just detta som är så roligt att man verkligen får tänka till och försöka komma på nya lösningar.

Detta görs ju självklart i syfte att pucha mig själv till att bli bättre.
 
Det är härligt att inspireras av att se alla olika projekt,det skall bli spännande att följa tråden!
Själv nöter jag Stockholms gator med mitt City Nights-projekt så mycket jag och min fotokompis hinner.
Jag har nyligen levererat dom första canvastavlorna som hänger på väggar i vardagsrum hos kompiskretsen,vilket erkännande är inte det så säg :)
Lite bilder finns på min sida: http://dieselvisuals.se/
 

atotowi

Aktiv medlem
Jag tänkte köra ett som jag kallar stadens färger så fort det blir ljust nog för det.
Sen i november drar jag 12 veckor till Afrika, men har inte bestämt hur mycket foto det ska vara på den resan.
 
ANNONS