Annons

Beslutsångest om glugg val

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrik_hedman

Aktiv medlem
Jag har fortfarande beslutsångest om objektiv köp till min D70. Just nu har jag 12-24 o 50 men dom köpte jag för jag väntade på 18-70, men den kom aldrig så jag tänkte köpa ett annat. Har funderingar på:
17-35/2,8 (och sälja 12-24)
17-55/2,8 eller
28-70/2,8
Just nu fotar jag väldigt sällan pga tidsbrist, men när jag har tid vill jag ha grejerna redo ;)

I framtiden blir det även ett 70-200/vr
men måste nog sälja bilen för att ha råd :)

Jag är mest sugen på 17-55, men det kanske är lite väl överflödigt med vidvinkel då jag redan har 12-24:an..?
Ska jag sälja den o köpa 17-55:an ist.. hmm..
 

fredrik_hedman

Aktiv medlem
Priset har ingen betydelse då jag vill ha en glugg som håller i tid och evighet ;) Kameran kan jag köpa ny, men vill helst vara helnöjd med gluggen.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
fredrik_hedman skrev:
Jag har fortfarande beslutsångest om objektiv köp till min D70. Just nu har jag 12-24 o 50 men dom köpte jag för jag väntade på 18-70, men den kom aldrig så jag tänkte köpa ett annat.
Ett alternativ kan ju vara 24-120 VR. Jag har den. Jättebra optik, dock inte lika ljusstark som de exempel du ger.
 

TML

Aktiv medlem
Ta en titt här!

http://www.naturfotograf.com/index2.html

Björn Rörslett är känt som mer eller mindre guru på Nikon optikk. Han har korta konsisa recensioner av de flästa av Nikons "värdt att äga glas".

För- och nackdelar finns väl med alla valen, men sälja 12:an? Då lär du för eller sedan sakna riktig vidvinkel! Jag saknar t.ex. analoga kamerans "påverkan" på min 20 mm. Har oxå D70.


Mvh
Tor
 

petervis

Aktiv medlem
28-70 /2.8

ifall du funderar över ett 28-70 så har jag ett orginal Nikon till salu som jag köpte för ett år sedan i tyskland i samband när jag köpte ett 28-70 Canon till mig själv.
Nikon-gluggen har legat i sin orginalkarton sedan dess.
Jag har försökt att sälja det för 13000 rätt länge.
Men det tycks vara så att Tamron har tagit över den största marknaden bland hobbyfotograferna och semi-proffsen.... eller?

jag kommer att annonsera gluggen för 10.000 :- nu i fall någon vill köpa en trevlig julklapp till sig själv.
 

Bilagor

ANNONS