Annons

Snabbt löstagbar kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

knot66

Aktiv medlem
Black rapid

Att jag kan irriteras på Canons kamerarem som hänger och slänger där man minst vill ha den vid fotografering med stativ!!

Känner någon till eller har en bra lösning på kamerarem så man med ett snabbt handgrepp lösgör från kamerahuset? Något i stil med den på1970-talets Hasselbladare?
Funderat på någotslags karbinhakar men var hitta stabila sådana som inte är tunga, skramliga och repar utrustningen?

JO
Jag köpte black rapid och fick en kompis att göra en special fäste till stativ och det fungerar perfekt.
Nu kan jag bära objektivet och kameran i black rapid fastenR-3. Men man måste lägga på gänglåsning för att vara säker att den inte ska lossna. Och att ha flera R-3 ..
 

Bilagor

ehrsa

Aktiv medlem
Hej!

Denna rem kan jag varmt rekommendera! http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1004939069/camlink/kamerarem-cas75-med-minneskorthallare?gclid=CIHByoOx4sQCFernwgodOqUAag

Den har jag använt till min D800E + Nikkor 80 - 400 mm = 2,5 kg, i ett och ett halvt år. Den fyller mina behov fullt ut vad gäller snabbkoppling, och den är bekväm med sin svängda yta mot axeln, dessutom sträv mot kläder vilket gör att den inte glider fram från ryggen, där kameran normalt hänger, med objektivet neråt. Kopplar man bort den långa delen av remmen så kan man koppla ihop "stumparna" som sitter kvar på kameran, och det blir då ett litet handtag i sig för kameran.

Köpte nyligen en till för den andra kameran jag har..

Hälsn!
 

poncar

Aktiv medlem
Jag har en kamerarem från OP/TECH USA som är försedd med "snäpplås" och mycket enkel att ta loss och sätta fast efter behov. Kvar på kameran blir bara en kort (ca 8 cm) remstump med ett snäppfäste i andra änden. Remmen dessutom skönt vadderad över axeln. Mycket nöjd med denna rem! Kommer tyvärr inte ihåg via vilken webshop jag beställde den...
 

PMD

Aktiv medlem
Tamrac gör ett antal kameraremmar med snabbkoppling. Det blir en liten stump kvar på kameran när man har kopplat loss remmen.

Jag vet inte om det finns något fysisk butik i Sverige som säljer dem, men det bör inte vara svårt att hitta en webbutik som säljer dem.
 
ANNONS