Annons

Leica M6 - begagnad utrustning i tysk fotobutik

Produkter
(logga in för att koppla)

Canalog

Avslutat medlemskap
Själv är jag nu nybliven M6 ägare sedan en månad tillbaka - en gammal pojkdröm som gått i uppfyllelse och "vid min ålder" (69 år snart) är det roligt att få bli lite nostalgisk och börja soppa Tri-X igen...

Jag hade knappt hållit i en äkta Leica tills för en månad sedan, och det som allra mest impade på mej när jag höll i den, var (förutom tyngden, kvalitetskänslan) : SLUTARLJUDET!!!

Jag har handlat i butik i Hamburg, och är jättenöjd med den fina service jag fick där i den butiken! Leica Stores Deutschland har 4 butiker i Tyskland, Hamburg, Berlin, München, varav två av butikerna i Berlin!!

Alla 4 butikerna säljer begagnad utrustning, jag har ännu bara varit i kontakt med Hamburgbutiken där jag handlade och jag kan verkligen rekommendera den!! Jag kan ange kontaktpersoner i Hamburgbutiken om någon vill veta!

/B
 
Senast ändrad:

trax

Aktiv medlem
Ett M6 kamerahus i krom, skick A, med ett objektiv Summilux-M 50 mm f1,4, också i skicka A.
Vad kalaset kostade? Well, jag säger inte mer än att "jag fick helt rätt pris..."!!!
mvh
/B
Är en hel del i Tyskland och brukar besöka fotobutikerna vid varje tillfälle.
Tycker de har orimligt höga priser på just beg. Leica och Hasselblad, mycket billigare i sverige om man letar begagnad på nätet.
Blev också nybliven ägare till en mycket fin mint M6 Titanium för 6 månader sen, köpt här i sverige. 7500kr! Det va billigt tycker jag . Till råga på allt så var det en professionell fotograf som sålde den så det kändes bra. Tur ska man ha ibland.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Tips: Svart M6 0,85 Skick A-B i München

Är en hel del i Tyskland och brukar besöka fotobutikerna vid varje tillfälle.
Tycker de har orimligt höga priser på just beg. Leica och Hasselblad, mycket billigare i sverige om man letar begagnad på nätet.
Blev också nybliven ägare till en mycket fin mint M6 Titanium för 6 månader sen, köpt här i sverige. 7500kr! Det va billigt tycker jag . Till råga på allt så var det en professionell fotograf som sålde den så det kändes bra. Tur ska man ha ibland.
Det har du säkert rätt i...
Men här är ett tips för ev intresserade...

https://www.leica-store-muenchen.de/de/gebraucht/14876/leica-m6-schwarz-085x

Dyrt? Tja - kanske förhandlingsbart?
mvh
/B
 
ANNONS