Annons

Tips på bra bärbar PC för lightroom + PS

Produkter
(logga in för att koppla)

zood

Aktiv medlem
Har redan sökt i forumet, men inte riktigt hittat det jag söker..

Så jag tar gärna emot tips på bra laptop för dessa ändamål, gärna 17" skärm.
Samt så bra skärm som möjligt, kommer framöver komplettera med extern skärm.

Prisklass på laptop: runt 11000:-

Tack på förhand
 

zood

Aktiv medlem
Det där såg ut som en kandidat, något mindre skärm än önskvärt, men skulle säkert kunna leva med det.
 

Falumas

Aktiv medlem
Det där såg ut som en kandidat, något mindre skärm än önskvärt, men skulle säkert kunna leva med det.
15" brukar fortfarande vara bärbart medans 17" brukar vara släpbart. Har du inte alltid behov av 17" så skaffa en 15"-laptop och komplettera med en stor extern skärm att ha där du använder den mest.

/Karl
 

zood

Aktiv medlem
Jo det är nog så tanken är, att komplettera med en bra extern skärm hemma.

En fråga dock, hur funkar det att profilera laptopen + den externa skärmen kan man ha två olika profiler parallellt eller måste man växla mellan dem?
 

Danne B

Aktiv medlem
Tänk på att det finns 3 modeller av denna dator..

Den billigaste med sämre upplösning och lite minne och hårddisk..
Lite dyrare med bättre skärm, 4 gig minne och större hårddisk.
Dyrast med bättre skärm, 8 gig minne och ännu större hårddisk.
 

Falumas

Aktiv medlem
Jo det är nog så tanken är, att komplettera med en bra extern skärm hemma.

En fråga dock, hur funkar det att profilera laptopen + den externa skärmen kan man ha två olika profiler parallellt eller måste man växla mellan dem?
Kör du Windows7 så fungerar det bra.

/Karl
 

Bofoto2

Aktiv medlem
On Off

Åker troligen in till Uppsala i morron.
OnOff har 1 st HP Pavilion dv6-6031eo kvar för 6200:-
- 30% = 4340:-
I5 processor, 750GB/5400varvs HD, LCD15" skärm med 1366 x 768 pixlar ...

Eller är tex en AMD Phenom II Quad-Core bättre?

Bara tillverkar garanti, men...

Kanske ska tillägga att jag tänker mest använda min stationära
för bildbehandling..
 

wsaar

Aktiv medlem
Funderar själv på att kanske skaffa en sån här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=641981

Notera att just den modellen är speciell för att den har HPs Radiance display. HPs andra konsumentmodeller verkar ha lika skräpiga displayer som de flesta andra laptops. Verkar som om modellen utgått hos många handlare. Du kan läsa mer om den displayen här på en dator med liknande specar (men annat modellnummer): http://www.notebookcheck.net/Review-HP-Envy-14-1010eg-Notebook.34788.0.html

För Dell verkar XPS 15 (inte 15z) med den speciella RG+BLED-displayen (tillval) vara intressant, men den är för stor för mig. Tror Dell kanske också erbjuder RG+BLED-skärmen på större XPS-modeller också. Eftersom du verkar vilja ha större skärm kan säkert Sony Vaio VPC-F13Z1E(matt skärm) vara ett alternativ också, det är enda av ovan nämnda modeller som jag själv sett och kan intyga är trevlig, men också för stor för mig.
 
ANNONS