Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kamera?! Hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

oXo

Aktiv medlem
AF på 6D är inga problem för att fota barn, har själv använt den i flera år och tagit ca 25 000 bilder på våra barn när dom springer, cyklar, hoppar på studsmattor, kör moppe, badar, hoppar simhopp, spelar fotboll, dansar ,etc och jag skulle säga att ca 95% är korrekt fokuserade. Om man har problem med AF när man fotar barn med 6D så beror det nog inte på kameran. När jag fotar barnen kan jag inte se någon skillnad mellan min 6D, 7D och 5DsR på antalet korrekt fokuserade foton, vid foto på flygande fågel kan jag se en viss skillnad där 7D är lite bättre.
Vid sidan om mitt intresse att fotografera mina barn så är det makrofotografering som är mitt intresse och 6D är riktigt bra till det även om jag börjat att allt mer gå över till min 5DsR.
Med vänlig hälsning Mattias
 

r2d2

Aktiv medlem
Varför kollar du bara in dessa modeller? Du ska köpa ett helt nytt system och tittar då på dslr modeller som är på väg bort?

Och håller verkligen inte med om att FF är givet, väldigt få som nyttjar de marginella fördelarna FF ger. Kolla in tex Fuji och Sony kolla in aps-c och spegellöst.
 

martinot

Aktiv medlem
Håller med Martin R ovan.

Duger AF på 6D (som jag gillar som kamera, men inte dess AF-C-prestanda), så tycker jag att trådskaparen absolut skall kika även på spegellösa system som tex. Sony A7-serien, Fuji X-T2 (ca 10 papp nytt, och finns flera bra beg.), etc.

Dumt att missa att kika på den möjligheten.
 

Ludvig_svensk

Aktiv medlem
Hej!
Är ute efter klara och skarpa bilder. Vill även ha ett tydligt skärpedjup.
Med de kravspecifikationerna så kan du köpa vilken kamera som helst på marknaden. Beroende på vad "tydligt skärpedjup" innebär så finns det mer eller mindre lämpliga kameror, men inga direkt olämpliga.
Frågan borde snarare behandla vad din budget är och om du är van att hantera/vill lära dig att hantera en kamera?
 
ANNONS