Annons

Tisdagsbilden #4

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Men det borde de vara. Som ett bildforum håller inte detta, det är helt omöjligt att bedöma något annat än godtyckligt när det håller denna kvaliteten.
Tips från coachen för att göra det bästa av förutsättningarna är att se till att skala ned bilden själv till max 800*800px och max 600 kB, för att undvika automatisk misshandel av den förstorade bilden.
 

Jocke i Malmö

Aktiv medlem
Jag tycker idén med tisdagsbilden är utmärkt, men det fungerar inte i denna form. Kvalitén på bildvisningen i forumet är helt enkelt för dålig.

Som tidigare sagt i denna tråd så finns idén med att kommentera varandras bilder på fotosidan redan. Frågan är varför det fungerar dåligt. Jag tror gränssnittet behöver moderniseras och göras både enklare och mer direkt. Kanske ett flöde likt instagram, där både bildvisningar och diskussioner existerar sida vid sida och där det är lätt att följa och få notifieringar när det händer något med de bilder och diskussioner man interagerat med. Det får gärna vara i appform också för att kunna funka på fler plattformar än dator.

Hur som helst måste kvaliteten på uppladdade bilder höjas rejält. Jag tror det är en överlevnadsfråga. Fotosidan har ett bra koncept med papperstidning och community online, men hur ska ni locka nya användare/läsare när verktyget och plattformen inte är up to date? Jag tittar och läser en del på fotosidan, men är mest intresserad av diskussioner om uttryck och budskap i fotografi, men det är ganska sällsynt. En av anledningarna tror jag kan vara kvalitet, förutsättningen saknas helt enkelt. Jag tycker denna idé med tisdagsbilden var fräsch, men är inte motiverad att fortsätta ladda upp.
 

Tomasz

Aktiv medlem
Funderar över vad som får en att fasta i vissa bilder. Är det alltid så uppenbart att det är något som händer i bilden, något ovanligt eller vackert, eller något som får en att känna något. Det är finns väl egentligen lika många svar som det finns människor. Men är det lättare att fastna för en gatubild där det oftast händer nånting, ofta med flera personer. Själv fastnar jag sällan för natur eller djur. Undantaget väldigt dramatiska naturfotografier. Och kanske när det bjuda på mycket stämning.
Ja tankarna går lite hit och dit men tycker detta är lite intressant. Eftersom detta är rätt ofiltrerade tankar skippar jag korr. Läsning och ber inte om ursäkt för osammanhängande text. 🙂
Vad är det som kan få dig att fastna för en bok, en artikel, en blogg, en forumtråd eller bara ett inlägg i tråden?

Jag gissar att det kommunicerar något till dig som intresserar eller väcker tankar. Det kan vara något som är svårt att sätta fingret på, och bara att fundera över vad det är kan fängsla än mer.
Ibland kan man bli överraskad för att man fastnade för något som sedan visade sig vara något annat än man trodde, och som gav något man inte tidigare haft. Då är det en bra berättelse, eller i det här sammanhanget; En bra bild.

Foto/bilder är något som kommunicerar precis lika mycket som tal eller text, men kan vara mycket subtilare än dessa. Och att prata med andra om hur man uppfattar eller känner inför en bild kan vara väldigt tillfredsställande.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Vänligen diskutera i den nystartade tråden

Jag har startat en ny tråd där ni som inte vill delta med egna bilder eller kommentera bilderna kan få utlopp för valfri diskussion om Tisdagsbilden.

Vänligen lämna denna tråd för bilder och kommentarer till bilderna!
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Dags för kommentarer och röster!

C'mon alla kreativa vänner! Låt oss ge varandra en fin present med genomtänkta kommentarer till bilderna ovan!
 

pdahlen

Aktiv medlem
Jag väljer denna gång att kommentera de två bilder som jag känner mest för:

#5 Vardagsflykt, en vacker och spännande bild som har det mesta. Fint sidoljus, bra komponerat, snygg färgton. Svårt att bedömma i forumet, men kanske tycker jag att skärpan sitter på brädan framför och inte på ögat. Min favorit denna gång

#8 Fire in the sky, vacker solnedgångsbild. Det sägs att man aldrig ska ha horisonten mitt i bilden, men just för dessa speglingar så tycker jag det är berättigat, man vill ju få med lika mycket i speglingen. Jag funderar mest på formatet, troligen hade jag tyckt det varit bättre med liggande, känns lite som den kan tippa i stående. Bilden är tagen med tre exponeringar, det bli ju oftast fint med det softa, när det gäller effekten av speglingen så kanske den dämpas pga 3 exponeringar. I stort en fin bild och min klara 2:a
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
#3 häckar
En spännande bild där jag direkt undrar hur han hamnade där. Kul också med dubbeltydigheten i titeln. Häckarna som omger han som sitter och häckar.

#5 vardagsflykten
Mycket vackert och bra ljus i ansikte och ögon. Roligt med kanten som hon häver sig över.
Men jag tycker att bakgrunden är för tom. Känns som en jämnfärgad studiobakgrund. Jag hade velat få mer om sammanhanget/situationen ur bildens bakgrund.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
#6 Ingrid och #7 sjuklingen.

Fint och stämningsfullt ljus i båda bilderna. Fina minnena att bevara för framtiden.
Men jag tror att båda hade vunnit på att fotografen sänkt sig någon meter. Inte skjutit så ”von oben”, utan istället sänkt sig till motivens nivå. Jag tror att det hade gett ännu mer närvaro i bilden.
 

gamleJ

Aktiv medlem
#1 En bild där komposition står i centrum. Det stående formatet gör att bron upplevs hög och dominerande och att försöka smita ut med blicken åt höger blir svårt även om det fysiskt går att komma under den. Trots att bron tar mycket uppmärksamhet så tävlar gatlampan om utrymme med sina färgade lampor och sitt ljus och väger upp tyngden i högerkanten. Färgerna är i övrigt dova så därför extra effektfullt. Det blir dock lite tripp trapp trull från vänster vilket jag inte är helt bekväm med, men samtidigt behövs ett bildelement där så kan inte säga att det rektangulära (ser inte vad det är) i vänsterkant kan tas bort heller.
Brons diagonal leder oss in i bilden och trottoaren både in och ut ur bild.
Detaljer finns att hitta som inte är uppenbart i lilla formatet. Det har tex klottrats namn på bron. Säkert med risk för liv och lem.

Tycker du fått till en fin och stämningsfull bild som blir min favorit även med tripp, trapp och trull. Skulle vara intressant att höra vad du känner själv kring just detta. Troligen medvetet val så därför extra spännande.

#2 Jag vet inte hur många gånger jag fascinerats av något synligt genom isen. Tyvärr lyckas jag aldrig få in känslan i bilden utan det blir något under/bakom isen, punkt. Du lyckas bättre än vad jag brukar men din bild lyfter inte fullt ut heller. Undrar om det går att hitta något knep för att få ännu lite mer wow i denna typ av bilder. Berättelsen har du ju klar, färgerna är fina och objektet är bra.
Troligen har du rätt i dina funderingar kring mindre bländare, åtminstone hade det varit värt att testa.

#3 Min

#4 Du beskriver bra vad som lockade dig med objektet. Jag har personligen lite svårt att hitta en historia och det behövs för mig när inte innehållet är mer spektakulärt, tex en fantastisk solnedgång, barn, vackra/intressanta människor osv. För de som hittar historien ger dock denna typ av bilder mer i längden. Jag uppskattar din bild denna gången mest ur aspekten att snart kommer en bild från dig som får mig att tänka och vilja stanna kvar i bilden länge. Perfekt tillfälle att prova sig fram nu när vi har tisdagsbilden. Det finns med andra ord något spännande över dina motivval och jag blir nyfiken kring vad som kommer nästa gång. Det hoppas jag du ser som ett gott betyg.

#5-7 Barn i fint ljus är alltid lättillgängligt och svårt att inte uppskatta. Kan hålla med fotbollsfoto att ofta gör sig barn bäst när kameran är i samma nivå. Speciellt om det ska berättas något. Samtidigt ger ju uppifrånperskektivet en mer rättvisande bild och visar på litenhet vilket funkar fint på så små som i #6 och #7, hade varit sämre i bild #5.

#8 Du lyckas bra med dina landskapsbilder. Vacker bild helt enkelt. Jag tror som någon annan sa att speglingar ibland kräver stående bilder för att få balans och blir viktigare än harmoni från liggande format.
 

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Jag har inte haft kameran uppe sen förra veckan, så denna vecka får jag nöja mig med kommentarer :) Jag håller #5 som vinnare denna vecka

#1 Fint kvällsljus, härliga linjer och en snygg separation mellan lykta och bro. Jag blir nyfiken på staketet/fackverket ovanpå bron. Förmodligen går det väl inte att behålla den rena ytan mellan bro och lykta men ändå se mer av brons ovansida, men jag hade möjligen uppskattat det.

#2 Spännande bild! Kreativ idé. Jag har inte så mycket att säga om bilden egentligen, mer än att jag gillar idén och att det säkert är något du kan arbeta vidare med. Hur ser kolonilotten ut genom isens filter? Vattentunnan? Skulle kunna bli en fin liten bildserie, kanske

#3 Intressant! Tankeväckande bild, vad gör han? Hur blev det såhär? Hur mår han (inge vidare skulle jag tro) Linjerna och mannens placering är ju klockrena. De dystra färgerna likaså. Titeln förstör lite för mig... den är för kul för en bild som för mig berättar om ”vinterdepp”

#4 Härliga färger och fint ljus. Jag håller med om att ett större skärpedjup hade varit intressant att jämföra med. Det korta skärpedjupet funkar hursomhelst, tycker jag. Har du den i stående? Det hade också varit intressant att jämföra hur intrycket av motivet blir med ytterligare en lykta i bild

#5 Superfint porträtt med bra ljus och fin gråskala. Du har hittat precis rätt med skuggorna och ljuset i ansiktet.

#6 Också ett fint porträtt med fint ljus, om än på ett helt annat sätt än #5. Jag tycker att bilden tjänar på att beskäras i vänsterkanten, då kommer mannens siluett tydligare fram och plötsligt blir det en annan bild som handlar om två personer, fortfarande mest om barnet, helt klart. Men för mig blev bilden intressantare när mannen fick mer utrymme. Vill man bara berätta om barnet så ska man kanske böja på knäna som nån annan föreslog. Trevlig bild iallafall

#7 Ytterligare ett barnporträtt i fin gråskala och bra belysning. Titeln ger en extra dimension till bilden, helt klart talar bilden tydligare när man också kopplar den till VAB. Jag hade kanske beskurit den lite i sidorna för att isolera av barnet och fadern från bakgrunden. Trevlig bild hursomhelst och väredefull som tidsdokument, innan man vet ordet av är man gäst på gossens konfirmation

#8 Fina färger, bra komposition. Jag har inte mycket att kommentera på den bilden. Men jag förstår varför den är en hit på Instagram! Symemtri och vackra färger betalar sig där. Man har så kort betraktelsetid att bilderna måste ha ett tydligt budskap. När man verkligen betraktar fotografi eller annan konst så uppskattar man att ögat kan vandra runt och hitta detaljer, man uppskattar ett ”skav” -nåt som sticker ut. På Instagram har man inte det tålamodet, då vinner en vacker, lättbegriplig bild
 

FiCa1

Aktiv medlem
Tisdagsbilden #4: Mina favoriter

Så var det dags igen för mig att välja mina tre favoriter. Det blir:

#3 Häckar
#5 Vardagsflykten
#6 Ingrid

#3 Häckar: En bild som jag är glad saknar titel. Nu får min fantasi fritt spelrum att läsa in en berättelse i bilden. Den nedtonade och lite "skruvade" färgskalan framhäver bildens mystik. Varför sitter mannen (kvinnan?) där? Vart leder gången? "Frågor, frågor, frågor, som kanske aldrig får några svar" (Percy Nilegård). Min enda möjlig invändning är det kvadratiska formatet – det gör att bilden blir för statisk tycker jag.

#5 Vardagsflykten: Ett fint barnporträtt som väl fångar barndomens nyfikenhet på världen utanför den egna vardagen. Flickan (pojken?) sträcker sig över en "mur" och riktar blicken ut mot vad som finns där bortanför. Ett tag funderade jag på om bilden hade blivit bättre om barnet riktat blicken in i kameran, mot betraktaren, men jag är inte säker på det. Nu verkar barnet helt omedveten om betraktaren och att blicken koncentreras helt och fullt mot "den andra sidan". Jag är nästan helt säker på att bilden hade fungerat sämre om den hade varit i färg. Rent tekniskt verkar skärpan ligga helt rätt på främre ögat, även om det är nästintill hopplöst att avgöra p.g.a. den låga kvaliteten FS erbjuder här.

#6 Ingrid: Jag är svag för den här typen av spontana vardagsbilder. S/v passar perfekt till motivet. Inrid står i centrum genom att ljuset faller så perfekt på henne och "den hjälpande handen", medan bildens övriga delar ligger i skugga. Fin kontakt mellan Ingrid och personen som håller hennes hand. Jag stör mig lite på det ljusa partiet till vänster, men i "spontanskjutandet" får man leva med att allt sällan fungerar till 100%. Bättre att behålla "felet" än att fuska och klona bort. Kanske prova att beskär till 4:3-format?

Samtliga tre bilder hamnar på första plats.

/ FiCa1

Kommentar till min egen bild, #7 Sjuklingen: Jag sitter på huk när bilden tas, men sjuklingen är tämligen kort i rocken, så lite "von oben" blev det ändå. I princip håller jag med om kommentaren att barnbilder vinner på att fotografen placerar kameran ungefär i barnets ögonhöjd. Här menar jag ändå att bilden vinner på det lilla "von oben"-perspektivet. Det handlar då dels om bildinnehållet (sjuklingen), dels om att få sjuklingens ljusa ansikte att kontrastera mot de mörka soffkuddarna och inte så mycket mot den ljusare väggen bakom.
 

Kristobal

Aktiv medlem
Tisdagsbilden 4

Hör kommer mina tankar. Vill understryka att det är just mina subjektiva tankar och att min kritik är baserat på dem. Sålunda ingen sanning utan bara vad jag tycker.

#1 Bron över Ohiofloden
Gillar de dova färgerna, texturen på brofundamentet, det svampiga vattnet och de olika färgerna i lyktan. Lite obehaglig känsla. Är lite nyfiken på broräcket och om det hade gått att visa mer. Bilden känns väl balanserad.
Men det finns inte riktigt något som fångar mitt intresse på samma sätt som dina tidigare bilder. Kan vara avsaknaden av mänsklig aktivitet. Kan inte riktigt sätta fingret på det och tycker därför det är lite av en utmaning att komma med mer konstruktiv kritik.

#2 Sett genom is
Som vanligt tittar jag på bilderna först och läser texten sen.
Trodde först du fotat ett fruset akvarium. Sen någon form av mark, översvämmad och fryst. Tycker idén är rolig och kreativ, resultatet påminner lite om en oljemålning. Vackert. Vore kul att leka med ljus lite grann kanske. Om det fick att få till någon spegling eller reflektion. Eller något oväntat föremål. Någon ytterligare twist hade varit spännande och fått mig att stanna lite längre i bilden.

#3 Häckar
Linjerna leder mig rätt på huvudpersonen i din bild. Stämningsfulla färger och ett lite mystiskt lugn vilar över alltihop. Jag undrar lite vem denne person är men av någon anledning undrar jag nästan mer var det är och omständigheterna kring det hela.
Tycker du skapar en stark känsla med redigeringen. Skulle gärna se ett närbildsporträtt på människan och höra dennes historia. Förändringar som skulle kunna förbättrat bilden? Kommer inte på några själv i skrivande stund men under skrivandet har fica postat om ett annat utsnitt och det kanske jag kan hålla med om. Bra bild hur som.

#4 Studentstaden Uppsala
Vilken pop. Jag tycker denna bild bjuder på fantastiska färger som verkligen hoppar ur bilden. Så varmt mot det bäcksvarta. Det förgyllda snirkliga får tillsammans med de färgglada ballongerna mig att tänka på romerska fälttåg, (säkert helt inkorrekt historiskt) där en flaggbäraren går först i truppen med en spirande förgylld anordning likt denna. Blommans vinkling uppåt bortåt får mig att tänka på ärofyllda marscher och hopp om en rik framtid. Kan nästan höra någon form av musik spelas längre bak i armén. Snyggt fångat, denna bild tilltalar mig mycket. Ser inga förbättringsmöjligheter, den är helt perfekt för mig som den är. Möjligen så hade jag försökt få linjen mellan natthimlen och lyktan lite mer off centrum. Men det hade ju oxå påverkat motivet på ett sätt som jag inte kan förutse.

#5. Vardagsflykten
Hade lite bråttom att fixa något att bidra med denna vecka så jag ställde en lucka till ett gammalt skåp på golvet framför ett fönster med en rätt tjock gardin. Bad min kära dotter att ställa sig och hålla i luckan och titta mot fönstret.
Hade med lite bakgrund på en av bilderna som jag försökte blurra men blev inte nöjd med resultatet. Hade jag vetat att jag skulle välja bilden utan bakgrund hade jag nog haft en större bländare, för att få lite mer av hennes ansikte i skärpa.

#6 Ingrid
Vacker vardagsbild, väcker minnen kring när man själv gått med krökt rygg 24-7 för att hjälpa småttingarna den första tiden. Tycker du fångat hennes uttryck fint och skuggorna runt om. Vackert med händerna. Tänker lite grann på det vita i vänster i bild men tycker att det är sånt man får ta i spontana vardagsbilder.

#7 Sjuklingen
Eller ”39,1” om jag hade fått välja. Kul med ditt förslag om alternativa titlar och hur det påverkar.
Du fångar ljuset på ett effektfullt sätt där din son och barnbarn lyfts fram från bakgrunden. Gillar uttrycket i pappans ansikte och hur han ser på sonen som i sin tur ser på fotografen. Tidlöst. Snyggt. Tänker lite grann på muminmuggen och toarullen men bestämmer mig för att de hör till.
...Och efter en tankevända till uppskattar jag de detaljerna.

#8 Smoke on the water
Svärtan i skogen och isen är riktigt fina tycker jag. Himlen likaså. Vore intressant att se den i liggande format. Speglingen är för mig sekundär då jag upplever skogen och himlen mer intressant. Vore kul med några siluetter av människor på isen. Men det är väl förenat med självdestruktivitet att ge sej ut på isen där. Väldigt vackert och en given instagram bomb kan jag tänka. Men för mig känns den lite avklippt, är nyfiken på vad som händer längre bort till vänster. Bilden får mig att vilja drömma mig lite längre bort, och då hade jag önskat att få vila ögonen på nåt som sträcker sig längre, om du förstår hur jag menar.
 

Marteric

Aktiv medlem
Kommentarer till mina två favoriter.

#1 Bron över Ohiofloden
Fin balans mellan det ljusa i lycktan och majestiska i bron. Först ville jag ha en vinkel mer från vänster för att se mer av bron, men då hade lampan inte blivit frilagd mot himmeln. Så enda åsikten är...Snyggt!

#5 Vardagsflyckten
Det jag anser gör mycket av bilden är blicken. Hade blicken varit riktad mot kameran hade den känts väldigt planerad, men nu känns den spontan. Min favorit denna omgång!

Trevlig helg!
 

Hrafne

Aktiv medlem
Här kommer lite kommentarer till veckans bilder.

#1
Bilden väcker inte så mycket känslor hos mig. Jag gillar stenarna och strukturen på bropelaren men tycker det är tråkigt att inte kunna se mer av detaljerna på ovansidan. Jag gillar kompositionen av bron i förhållande till lampan. Bron är gigantisk och tornar upp sig ovanför lampan. Men jag hittar inget i bilden som gör att jag vill stanna kvar och fundera över den. Känslan blir mer att det är en trevlig bild och sedan klickar jag mig vidare.

#2
Intressant bild. Först tänkte jag "Vilket irriterande filter någon har skapat" sen började det gå upp för mig att det var is jag såg. Jag gillar färgerna och lystern i bilden men tycker tyvärr att isen blurrar ut motivet för mycket. Jag vill se detaljerna på blomman men stoppas av isen hela tiden. Kul experiment som gav en effekt som påverkar och väcker känslor.

#3
Det första som slår mig är att jag tycker bilden känns för blå. Jag tycker miljön ger ett intryck av vår medans den blå tonen förmedlar vinter och detta skär sig lite för mig. Häckarna, det låga perspektivet och en tydlig mittlinje och gång som leder ögat in i bilden är bra komponerat, jag gillar hur nära och påträngande häckarna känns. Sen kommer vi till personen som sitter på marken. Jag tycker personens placering gör att bilden känns arrangerad. Varför sitter det en person och blockar en så smal gångväg? Om det är så kallt som det blåa ljuset ska indikera varför sitter personen på marken? Om det inte är en arrangerad bild så finns det kanske en intressant historia här men utan någon sådan så blir jag mer nyfiken på hur denna bild skulle ha varit om man tagit bort personen som sitter ner och samtidigt gjort bilden mörkare mellan häckarna för att sedan ha fokus på ljuset som man kan ana bakom personen. Jag gillar tanken bakom bilden och är nyfiken på fotografens historia om denna.

#4 Min egen.

#5
Min favorit för veckan. Vad är det barnet tittar på? Gömmer sig barnet för någon? Vad är det barnet gömmer sig bakom? Fin ljussättning, misstänker att ett fönster finns på den högra sidan som ger det naturliga och dämpade ljuset. Bra skuggor som skapar effekter på barnets ansikte och fingrar. Snyggt jobbat.

#6
En fin vardagsbild tycker jag. Att det svarta runt kanterna på bilden gror igen tycker jag inte gör så mycket. Det ger snarare ett större fokus på Ingrid. Jag gillar hur ljuset samlas runt henne och ger en fin kontrast mot hennes mörka klänning.

#7
Jag gillar hur barnet poppar ut från bilden iom att kläderna är så ljusa som de är. Man kan ana hur trötta och sega personerna känner sig ifrån deras ansiktsuttryck. Intressanta effekter i bakgrunden som skapar miljöer för mig som betraktare att utforska när jag känner mig klar med huvudmotivet. Jag blir nyfiken på hur bilden skulle ha blivit om man placerat barnet lite mer offcenter.

#8
Jag stör mig på isen när jag tittar på bilden. Den är ivägen och jag vill inte ha den där. Ett klassiskt motiv med fina färger. Jag skulle nog ha valt att tagit bort den nedra delen av bilden där man inte ser något av trädens siluetter, där färgerna bara är blått/lila men behålla den rosa delen i vattnet. Då flyttar man ner allt lite i bilden och jag tror man får en bättre balans i den. Jag känner att något saknas i bilden, något jag kan fästa ögat på. Trädens fallande höjd gör att ögat letar sig åt vänster och där finns inget som gör att jag vill stanna kvar utan ögat börjar om till höger och går sedan åt vänster igen. Mäktiga solnedgångar behöver ett huvudmotiv tycker jag. Färgerna i bilden är väldigt bra. Blått till rosa till gult, svarta och tydliga siluetter av träd genom hela trädlinjen. En bra bild på det hela taget men jag vill ha något i bilden att vila ögat på.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
#1 - Bron över Ohiofloden. Min egen.

#2 - Sett genom is. Först trodde jag det var en reflektion i vattnet med fick inte riktigt ihop det. Pluspoäng för experimentviljan. Fina färger och komposition. Ingen fullträff, men hoppas du får möjlighet att utveckla idén.

#3 - Häckar. Bra komposition där du jobbar med linjer som leder bort den sittande mannen. Jag skulle gissa på självporträtt.

#4 - Studentstaden Uppsala. Du har vissa element i bilden som drar intresse till sig, som färger och ljus. Jag tror den skulle fungera bättre om du jobbade mer målinriktat på att isolera former och färger som fungerar bra tillsammans. Just nu är det för plottrigt. Den klassiska övningen är att söka olika vinklar, perspektiv och avstånd och att verkligen arbeta sig igenom ett motiv under 5-10min.

#5 - Vardagsflykten. Fint ljus och blicken berättar en liten historia och väcker frågor. Jag tror du missat fokus. Bra ide.

#6 - Ingrid. Fint inramad med de mörkare partierna som omger flickan. En liten berättelse från vardagen där fotografen spelar en huvudroll genom att fånga intresset. Lite oskarp.

#7 - Sjuklingen. Fint vardagsporträtt. Ett bra exempel där jag tror att svartvitt lyfter bilden genom att göra den mer fokuserad på pojken. Inget fel, men många bilder av barn tas när de förundrat studerar kameran. Ibland kan det vara intressantare att försöka få dem att glömma bort att man tar bilder.

#8 - Fire in the sky. Fina färger. Jag undrar hur en horisontal komposition skulle fungera för det händer inte så mycket i under- och överkant. Det mest spännande i bilden är det S-formade öppna vattnet i centrum av bilden. Eventuellt skulle det vara möjligt att göra något med det.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Om jag räknat rätt är det #5 - Vardagsflykten som fått flest plocke-pinnar den här veckan.

Grattis Kristoffer, till vinsten av Tisdagsbilden #4!!!

Dags att putsa linserna, ladda batterierna och glöm inte att stoppa i minneskortet! Snart är det dags för en ny tråd!
 

Kristobal

Aktiv medlem
Tack för kritik och ja, fokus är fel. Valde mellan rätt fokus och bäst ansiktsuttryck. Önskar er en härlig söndagskväll!
 
ANNONS