Annons

Lightroom version

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Testa att söka på Camera Raw och ladda ner sista versionen , installera den. Nu har jag vanlig PC och inte apple så jag är lite osäker på om det fungerar. Med Camera Raw borde du få senaste cameraprofilerna . Och om det inte fungerar sen med Lightroom direkt så går det att kopiera kameraprofilerna från CR till lightroom . Filsökvägen på min dator ser du här nedan, kan vara så att du har en annan sökväg men det borde vara ungefär lika. Nu har jag Lightroom Classic CC men dom ser ungefär likadana ut i sökväg. Går ju alltid att söka i den hårddisk som Lightroom är installerad på efter resources så hamnar man i den mappen där profilerna finns.
Kan inte garantera att det fungerar men gör det det så är det ett bra sätt att med små medel uppgradera L6 med nya cameraprofiler så man slipper byta system. Har gjort liknande byten av filer och nya cameraprofiler på lite äldre program.


C:\Program Files\Adobe\Adobe Lightroom Classic CC\Resources
Bra tips!

Nu klarar jag mig i dagsläget gällande mina nuvarande kameror, men detta är ju jätteintressant den dagen det blir aktuellt.

Borde även vara något för TS att kika på (som har problem idag).

Intressant att höra om det är fler som lyckats enligt ovan (skriv gärna en rad här i tråden)?
 

unoengborg

Aktiv medlem
Två helt olika lösningar; gå över på j-vla prenumerationsmodell, eller spendera massor med tid på att lära om på nytt.
Tror du kraftigt övervärderar svårigheten att byta till C1. C1 är konceptuellt sett väldigt likt LR. Kan inte se att du skulle behöva några nya böcker för att komma igång. Titta på video de video tutorials som finns, så är du igång på en dag elller två.
 
ANNONS