Annons

Gallerisvängningar..

Produkter
(logga in för att koppla)

gunte

Aktiv medlem
Med vissa undantag så är väl botten nådd vad det gäller kvaliten på inlagda bilder..
nu dyker det t.o.m upp automatfoto som är ett direkt regelbrott mot sidans mening..
Det kanske är på sin plats att dela in galleriet i flera avdelningar,typ lekskola och seriöst..
mvh/gunte..
 

Maverick

Aktiv medlem
Något särskillt galleri du tänker på?

Att alla inte förstått inbörden av denna site är ju inget nytt och lär inte försvinna. rådet blir att ignorera eller förklara för vederbörande att han/hon har laddat upp fel typ av bilder.

Mvh
Maverick
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tyvärr blir det så..fler medlemmar genererar fler bilder och då också kanske människor som är mindre intresserade av fotografering och mer intresserade att ladda upp bilder bara för visa för släkt och vänner....

Det finns ju ett ganska enkelt sätt att ta bort en del av dessa genom att ha en avgift för att överhuvudtaget få lägga upp bilder. Många reagerade ganska starkt när förslaget kom upp. Men jag tror att de seriösa fotograferna här på sidan gärna hade betalat en 100-200:-/år för att höja kvalitén.
 

Festfotografen

Aktiv medlem
På vilket sätt är automatfoto ett regelbrott ?
Desutom är det juh ingen ny företelse här på fotosidan.
En av dom roligaste och romantiska bilderna är juh taget med en passfotoautomat !
 

Toste

Aktiv medlem
Jag röstar på en avgift för att få lägga upp bilder. Givetvis ska alla kunna ta del av bilderna. Det är mycket brus i bildfloran.
 

Festfotografen

Aktiv medlem
Jag tycker att du håller på med hårklyveri Kim
Du kan juh faktiskt ändra allt det där med en Fotoautomat också
utaom Kamerainställningen men å andra sidan kan du juh ställa in en vanig kamera på Program så ställer eden in det lämpliga åt dig ;)
 

pl2se

Aktiv medlem
stopp där!

Det här blir säkert en evighetstråd, men jag måste ändå ge mig in i den!

Var och en måste väl få ladda upp de bilder som den vill! Passfotoautomat - ja det är väl också ett redskap för bilder! Väljer någon att lägga upp en trist passbild så är det väl upp den den! Man kan ju skapa annat med passfotoautomaten också. Som Örjan menar - vad ska man göra med självporträtt med timer? Eller bilder från en automatkamera? Eller en bild tagen av en 5-åring som brottas för att komma över systemkameran?

( Den bilden finns på sidan och har genererat flera uppskattaande kommentarer )

Jag har svårt för sådana som vill begränsa utrustningen och eller bilderna. De som inte är seriösa i sitt intresse kommer ändå att försvinna. De seriösa med dåliga bilder utvecklas och blir förhoppningsvis kvar!

mvh
PL
 

sagan

Avslutat medlemskap
festfotografen skrev:
Jag tycker att du håller på med hårklyveri Kim
Du kan juh faktiskt ändra allt det där med en Fotoautomat också
utaom Kamerainställningen men å andra sidan kan du juh ställa in en vanig kamera på Program så ställer eden in det lämpliga åt dig ;)
Jag ser en STOR skillnad mellan att låta en automat ta bilden och att fotografen tar bilden!
att fotografen låter kameran utlösa bilden senare gör ingen skillnad! det är fortfarande fotografen som tagit bilden!
copyright på ett automatfoto?? tveksamt va?
 

Joker

Aktiv medlem
Hur är det då med bilder som är tagna med en automatutlösare?
Glöm detta, läste inte ordentligt ovan.
 
Senast ändrad:

Festfotografen

Aktiv medlem
Håller inte alls med dig Kim
Så jag vill gärna ha en djupare förklaring på varför det är så STOR skillnad.
Och jag fortsätter att hävda att en fotoautomat kan användas väldigt kreativt
Vilket redan är bevisat här på Fotosidan.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Som jag ser det så ska kameran vara inställd av fotografen för att det ska vara fotografens bild.
och det gäller även om fotografen ställer in kameran på automatik.

självklart behöver ni inte hålla med..men så ser jag på det.
 

Taiga

Aktiv medlem
gunte skrev:
Med vissa undantag så är väl botten nådd vad det gäller kvaliten på inlagda bilder..
nu dyker det t.o.m upp automatfoto som är ett direkt regelbrott mot sidans mening..
Det kanske är på sin plats att dela in galleriet i flera avdelningar,typ lekskola och seriöst..
mvh/gunte..
Bra Gunte
Håller med dig till fullo.
 

sagan

Avslutat medlemskap
festfotografen skrev:
Ska vi inte tillåta helautomatiska kameror ?
det måste juh bli konsekvensen av ditt resonemang !
du läser inget vidare va!?

-->Som jag ser det så ska kameran vara inställd av fotografen för att det ska vara fotografens bild.
och det gäller även om fotografen ställer in kameran på automatik.<--
 

Sonnaren

Aktiv medlem
festfotografen skrev:
Håller inte alls med dig Kim
Så jag vill gärna ha en djupare förklaring på varför det är så STOR skillnad.
Och jag fortsätter att hävda att en fotoautomat kan användas väldigt kreativt
Vilket redan är bevisat här på Fotosidan.
Bra du ärligt deklarerar att du inte inser skillnaden.
Måtte vara bökigt för dig att ta dig till fester för fotografering - jag menar.....med en sådan utrustning....;-))
Us
 
ANNONS