Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Nisse.K

Aktiv medlem
Jag läste det senast idag för att kolla så länken fanns där ;)
Jag tänker att det hintar lite om titeln är "Inga kommentarer", sen jag tycka att den ska modereras lite hårdare, och i samband med modereringskommentarerna länkas det hit.
Att någon i samband med att man postar ett fynd även länkar hit tycker jag är helt okej, men inlägg i stil med "nu vill jag kommentera tipset i inlägget ovanför, se diskussionstråden" är ju ganska meningslösa.
 

PMD

Aktiv medlem
Ett inlägg i tipstråden med en länk till en kommentar i kommentarstråden gör att den som är intresserad av tipset även får veta att det finns kommentarer om det. Det är knappast fel.
 

Nisse.K

Aktiv medlem
Ett inlägg i tipstråden med en länk till en kommentar i kommentarstråden gör att den som är intresserad av tipset även får veta att det finns kommentarer om det. Det är knappast fel.
Men tar ju bort syftet med att ha en separat tråd för diskussioner om man hela tiden postar att nu finns det kommentarer till tipset ovanför, då kan man ju lika gärna skriva det direkt i tipstråden, som då blir fylld med annat än just tips.

Ärligt talat tycker jag hela diskussionstråden är ganska meningslös, har man en fråga eller vill diskutera en produkt som det tipsas om så skapar man en ny tråd/letar upp en gammal om just den produkten. Det samma gäller diskussioner om återförsäljaren.
Har man kommentarer i stil med "den finns billigare här" är ju det "nya" tips, och har man bara en kommentar i stil med "det är inte ett bra pris" eller liknande så tillför det inte så mycket och prishistorik finns ju numera lätt tillgängligt på prisjakt.
 

PMD

Aktiv medlem
Men tar ju bort syftet med att ha en separat tråd för diskussioner om man hela tiden postar att nu finns det kommentarer till tipset ovanför, då kan man ju lika gärna skriva det direkt i tipstråden, som då blir fylld med annat än just tips.
Nej, diskussionen fortsätter ju i diskussionstråden så att tipstråden inte blir fylld med en diskussion.

Jag tycker helt enkelt att det är en artighet att göra en länk till diskussionstråden så att de som är intresserade av just det tipset får veta att det finns kommentarer till tipset.
 

Bengf

Aktiv medlem
problemet som lätt uppstår tex med original tråden är nog att den titt som tätt blir vilande under en längre tid, det kan ju gå månader innan någon skriver något. och har man inte skrivit något själv, så får man inte eller inget i brevlådan, jag brukar klicka till på startsidan när man kollar diskussions delen där om något intressant ämne har dykt upp. skall väl under nästa år försöka att dra ner på långa texter, då många vill att det skalla vara korta mera militäriska kommentarer. Typen, bra kamera, saknar joystick, saknar IBIS, väntar in nästa mod.
 

iSolen.se

Guest
problemet som lätt uppstår tex med original tråden är nog att den titt som tätt blir vilande under en längre tid, det kan ju gå månader innan någon skriver något. och har man inte skrivit något själv, så får man inte eller inget i brevlådan, jag brukar klicka till på startsidan när man kollar diskussions delen där om något intressant ämne har dykt upp. skall väl under nästa år försöka att dra ner på långa texter, då många vill att det skalla vara korta mera militäriska kommentarer. Typen, bra kamera, saknar joystick, saknar IBIS, väntar in nästa mod.
Sånt här löses bäst med teknik, det ska inte vara två trådar det ska vara en tråd och så får man när man postar välja om det är kommentar eller tips, eller ens det förresten, så fort man trycker på "svara" blir det ju en kommentar, så det skulle räcka med en funktion som gör att man inte ser svar förrän man tycker på "läs 7 kommentarer"-knappen.
 

Bengf

Aktiv medlem
Sånt här löses bäst med teknik, det ska inte vara två trådar det ska vara en tråd och så får man när man postar välja om det är kommentar eller tips, eller ens det förresten, så fort man trycker på "svara" blir det ju en kommentar, så det skulle räcka med en funktion som gör att man inte ser svar förrän man tycker på "läs 7 kommentarer"-knappen.

Nästa person som skriver måste ju inte kommentera föregående inlägg till varje pris om just det inlägget innehåller extra mycket utsvävning eller inte, utan helt sonica tipsa om något nytt eller stå över.
 

martley

Aktiv medlem
Nästa person som skriver måste ju inte kommentera föregående inlägg till varje pris om just det inlägget innehåller extra mycket utsvävning eller inte, utan helt sonica tipsa om något nytt eller stå över.
Om man, så som jag gjorde precis nu, klickar på rätt svarsknapp så behöver man inte nödvändigtvis besvara det sista inlägget. Sen kanske forumet saknar en del teknik för att initialt dölja kommentarerna tills man ber om att få se dem.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Vad gäller Sony 7s för 6995 kr på Elgiganten Kungsgatan. Det är ett väldigt bra pris, nya versionen ger inte så mycketoch detta pris är aslågt, trots att det är en gammal modell.
 

Third eye

Aktiv medlem
Herrejä...
Hur fasen tar man sig till kungsgatan i 08 innan stängning när man ligger sjuk i en soffa i Karlstad ha ha

Skulle vilja ha en bara för att priset är så bra, nyfiken på film och foto med dess iso-egenskap!
 
ANNONS