Annons

Objektiv i Hong Kong

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasBerntsson

Avslutat medlemskap
Skall åka bl.a till Hong Kong snart och skall då såklart utöka min optiksamling. Det jag främst vill ha är en canon 100 mm/2.8 macro, eller kanske 60 mm/2.8 makro. Vilket rekommenderas? Såklart att 100mm är bättre men är det värt pengarna?

Men till den egentliga fråga, hur mycket ca kommer man att få ge för dessa optik i Hong Kong, någon som vet ungefär?

Niklas
 

globaljuggler

Aktiv medlem
I vintras köpte jag en 20D, Sigma dg 500 Super blixt och ett 17-40 4.0, samt filter och 1 GB flashkort och fick betala ungefär lika mycket som bara huset hade kostat i Sverige.

Maila newsanky@hkstar.com och fråga honom. Han brukar svara snabbt, och butiken är mycket bra. Hela deras vind verkar vara ett gigantiskt foto-lager :) Butiken ligger i Tsi Tsam Shui eller hur det nu stavas.
 

systerdiesel

Aktiv medlem
Att handla fotoprylar i HK kan vara en skräckupplevelse i allmänhet, i Tsim Sha Tsui (längst ner på Kowloon) i synnerhet. "bait and switch" tekniken uppfanns troligen bland kamera affärerna längst ner på Kowloon. Finns några verkligt bra affärer på HK sidan (HK-ön alltså), lite dyrare men trevligt bemötande, professionell personal och du blir inte blåst. Annars kan jag varmt rekomendera "HK supplies" via nätet, köp av dem och de budar prylarna vart du vill, förslagsvis ditt hotell. Lycka till, Hong Kong är en av mina absoluta favoritställen!
 

Tobey

Medlem
Hej!

Jag kan rekomendera Scientific Photo Ltd på 6 Stanley St. Affären ligger på Hong Kong Island inte så långt ifrån "Star Ferry" som går mellan Kowloon och Hong Kong island. Bra och professionellt bemötande när jag köpte min EOS 350D i mars. Inte heller några sura miner då jag inte köpte div andra fotoprylar som jag bara tittade på. Kanske inte den billigaste affären men kändes seriöst.

Mvh,
Tobias Andersson
 

systerdiesel

Aktiv medlem
Som Tobias skrev, på Stanley St. HK Isl. och i kvarteren runtomkring finns ett par bra butiker. Kolla gärna med Hong Kong better business bureau el HKTA (Hong Kong Tourist Association), den senare kan guida dig till rätta ställena. Affärerna runt Nathan Rd (längst ner på Kowloon) ser väldigt frestande ut, men är i allmänhet extremt otrevliga att göra affärer med. Ända undantaget är Leica butiken som ligger på någon av gatorna mellan Haiphong RD och Peking Rd (har glömt vilken), pararellt med Nathan Rd. Helt fantastisk butik för oss med Leica fetischism, drivs av en synnerligen trevlig äldre herre som har och kan allt om Leica M. Och när jag säger att han har allt så menar jag verkligen ALLT!
 
ANNONS