Annons

10D och batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Batteriindikatorn på min 10D är jag inte så imponerad av. I praktiken måste man ha ett extra batteri i fickan. Den indikerar fullt, nästan-slut och slut... Min Canon Ixus är om möjligt ännu sämre - bara en nästan-slut varning...
1) Var köpa billigt och bra extabatteri? (i Sverige)
2) Hur ladda ur batteriet snabbast? Jag provade med 'bildspel'funktionen, och det var ganska OK.
 

kirigoe

Aktiv medlem
jag tycker indikatorn på 10D är långt bättre än jag är van vid, när min oly c2100uz blinkade rött kunde man under bra förhållanden ta en bild till, sen stendog den.

jag skulle tro att max ljusstyrka på skärmen och blixt är det bästa sättet att ladda ur..hur man nu skulle vilja det
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Då är den som D60:n.

Jag har köpt en hama billaddare, en universalladdare för videobatterier. Den funkar bra.
Vad jag förstår har laddaren till D10 enbart en plats för laddning av batterier.

HAr köpt ett priat hos Scandinavianphoto. Annars så är Kjell och compani billiga.

http://195.67.69.169/kocny/

Välj batterier, digitalbatterier.

Roine
 

Linmajon

Aktiv medlem
Jag köpte ett GP-batteri till min 10D på Teknikmagasinet idag. Kostade 550:-, 1300mAh och passar fint i kameran. Det stod på kartongen att det passar i Canon D60,G2 etc.
Jag blir nog nöjd med det...
Har någon erfarenhet av det?
 

jnse

Aktiv medlem
Även Uniross har batteri som passar till 10D..
bla Cyberphoto säljer dom.
Sidan med batteriet, jag vet inte hur bra det batteriet funkar, men mina Uniross 2000mAh AA batterier funkar kanon, det är inte som vissa andra tillverkare, som skriver 2000mAh, sen tar dom slut lika fort som ~1800mAh batterier, eller lägre..
 
ANNONS