Annons

Skadat min Epson P800?

Produkter
(logga in för att koppla)

lightaspoetry

Ny medlem
Hej,
Jag är helt ny här så radera tråden om mitt förfarande är fel. Hittade dock inget svar på min fundering genom sökfunktionen.

Kortfattat:

Helt ny på egenproducerade utskrifter installerade jag min nya Epson SC P800 och gjorde exalterat min första utskrift.

I all hast matade jag - istället för ett av de Archival Matte-papper jag införskaffat - in pappkartongen som ligger längst bak i plastfickan med papper, i skrivaren.

Utskriften hann pågå i max en minut innan jag insåg mitt misstag och avbröt proceduren.

Min fråga:

Vad kan ha skadats och hur kan jag kolla detta? Gjorde en ny utskrift i svartvitt därefter och såg inga direkta problem, men vet inte vad jag ska kolla efter.

Hoppas att någon har bättre koll än jag.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Du har förmodligen inte förstört något. Papperet/kartongen egentligen fastnar om den är för tjock.
Kartong är allt som väger mer än 170 gr per kvadratmeter. Så oftast är det kartong vi skriver ut på för foto.

Vill du köra en test så kan du skriva ut en testbild. Den visar att alla printhuvuden och bläcket fungerar för samtliga färger.
 

lightaspoetry

Ny medlem
Du har förmodligen inte förstört något. Papperet/kartongen egentligen fastnar om den är för tjock.
Kartong är allt som väger mer än 170 gr per kvadratmeter. Så oftast är det kartong vi skriver ut på för foto.

Vill du köra en test så kan du skriva ut en testbild. Den visar att alla printhuvuden och bläcket fungerar för samtliga färger.
Tack snälla för snabbt svar. Det uppskattas!
 
ANNONS