Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rygga, bältesväskor eller båda?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Du har en dålig ryggsäck.
Jag har burit 30kg i en vecka i fjällen, inga problem alls med en bra säck.
Tyvärr vet jag inte om någon fotoryggsäck med ett bra bärsystem.
Kanske kan titta på en bättre vandringssäck o tillverka en bra insats....

Möjligtvis så sitter den du använder fel oxå som ngn skrev.
Men det går ju testa billigt.
Vikten skall vara på höfterna.
 

iNHALE

Medlem
Se efter om det finns ett veck eller något i botten av facket. Sånt kan uppstå vid transport när de hårdpackar säcken i ett paket.

Men du kan ju ha otur att din dator faktiskt är för lång. Jag skulle kontrollmäta längden av både dator och fack för att se var felet ligger. Det kan ju hända att det är något fel på just ditt exemplar av ryggsäcken.

Om din dator är osedvanligt lång så är det nog vettigt att lusläsa måttspecifikationerna på datorfacket innan köp av nästa ryggsäck.
Tror inte det är längden utan att facket är snävare i botten än i toppen och att datorn helt enkelt är för tjock för att gå ned den sista biten , dvs att facketr sytt som en kil ungefär.
 

iNHALE

Medlem
Tänkte testa en Lowepro Pro Trekker 450 AW istället. Förvisso märkbart tyngre, men det mer utvecklade bärsystem hoppas jag ska väga upp för det. Det är ju inte bara en fråga om själva tyngden utan också hur man bär ifall man orkar och får ont eller inte. Invändigt klart större än jag behöver men rent krasst är det bara praktiskt med lite extra utrymme när man ska ha med sig laddare och annat. Även om ProTactic vart bra och kändes gedigen så hade jag faktiskt svårt att möblera den efter hur jag ville ha den, det kändes som att velcro-skiljeväggarna var för långa och man hade förhållandevis lite yta att fästa skiljeväggar på och fortfarande kunna öppna sidoluckorna. Att få mitt Tamron 150-600 G2 att ligga stadigt i den var en utmaning. Nog lättare om man har flera små objektiv istället.
 

PMD

Aktiv medlem
Tror inte det är längden utan att facket är snävare i botten än i toppen och att datorn helt enkelt är för tjock för att gå ned den sista biten , dvs att facketr sytt som en kil ungefär.
Det tycker jag låter som ett fabrikationsfel i så fall. Ett datorfack måste vara rektangulärt för att fungera. Reklamera och kolla med säljaren om alla exemplar av säcken har denna defekt. Det kan ju vara så att ditt exemplar är knasigt.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Det tycker jag låter som ett fabrikationsfel i så fall. Ett datorfack måste vara rektangulärt för att fungera. Reklamera och kolla med säljaren om alla exemplar av säcken har denna defekt. Det kan ju vara så att ditt exemplar är knasigt.
...Eller måttat för en mindre dator...
 
ANNONS