Annons

Bilder på "luft "

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Har fått i uppdrag av ett företag att fixa bilder med temat "luft"

Dom har anlitat mig förr och då ville dom ha bilder på luft/vatten. Och det var inga problem. Nu vill dom ha på bara luft. Hur hade ni förmedlat det på bästa sätt?

Behöver inspiration känner jag :)

/andreas
 

knobloch

Aktiv medlem
Tjena Ante!

Känns grymt svårt... Men kanske leka lite med mjöl eller nåt. Typ som den här bilden: http://www.gettyimages.se/detail/foto/girl-blowing-flour-into-air-with-bokeh-royaltyfri-bild/125734483
Helst ska det ju vara något som är riktigt, riktigt finkornigt, så att man inte förknippar bilden med mjöl istället för luft. Eller kanske leka lite med rök, med mycket rörelse (kanske lite längre slutartid) så att röken blir väldigt oskarp och mer ser ut som en rörelse... Äh, jag vet inte, bara spånar nu. :)
 

eskil23

Aktiv medlem
En himmel med några lätta moln
Såpbubblor
Varmluftsballonger
En lövblås i arbete
Luftbubblor i vatten
Träd som böjer sig för vinden
Fallskärmshoppare
...
 

andreassofus

Aktiv medlem
Tack för tips.

Glömde att säga att det är naturbilder som gäller.
Är inte helt säker heller att det får vara produkter inblandade i bilden som tex cykelpump, fallskärmar och lövblåsar och sånt. Ser kanske dumt ut när det är en reklambild för en speciell typ av produkt.

Jag har bett företaget om konkreta förslag men dom har inte gett mig något att gå på.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Vindkraftsverk ger ren energi av ren luft.
Höststormar.
Eld brinner mha syret i luften, ja alla förbränningsmotorer.
Segelbåtar
vindsurfing, kitesurf på vatten/snö
Luftbubblor som stiger i vatten
såpbubblor
Dallrande luft pga värme, tex brasa i skogen med naturmotiv bakom som ligger i den dallrande luften
 

andreassofus

Aktiv medlem
Tack för förslag Erik .
Svårt detta alltså. Vet inte hur mycket jag får säga men kan ju säga att det för sig om luftvärmepumpar i alla fall, så att ha med vindkraftverk kanske inte är så lämpligt?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Varför då?
Vad tror du driver luftvärmepumpen?
Det vore väl kanon om man kan driva den på luft...

Vindkraftverk i bakgrunden, hus i förgrunden MED luftvärmepump.
Text: nu värms vår villa med luft...
 

Nyaste

Avslutat medlemskap
Du har fått några bra förslag redan tycker jag, men jag tyckte det här var så spännande att jag också börjat spåna lite.
Såg att det skulle vara naturbilder, men kanske att själva naturbilden kan vara i bakgrund och ha något annat i fokus. Exempelvis:
Någon eller några uppblåsta ballonger och en som töms på luft. Man släpper iväg den och den flyger iväg. Drivs av luft liksom.
En person/barn som blåser på en sådan där blåssnurra som sitter på en pinne. Vet inte riktigt vad de heter, men tror de brukar säljas på marknader och tivolin mm.
Eller en bild som tas nedifrån och upp mot himmel genom lövverk och grenar?
 

holmbo

Aktiv medlem
Ett landskap på långt håll med kraftiga värmedallringar i luften. Eller värmedallringar över ett stearinljus. Värme + luft!

Lycka till

//Lars

Edit. Sorry Erik, såg att du redan skrivit.
 

wangblad

Aktiv medlem
Kanske du kan få nån ide om du går till konjurrenternas hemsisor eller trycksaker och studerar hur dom visualiserar begreppet värmeenergi ur luft.
 

Mr_H

Aktiv medlem
Jag tittade på dina bilder och såg ett par som du kan bygga vidare på.
Om du gör likadant som på denna med låg horisont men tar med lite intressanta moln, vindpinade träd eller löv i rörelse: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/331665/2802756.htm
Eller gör något av din väderkvarn som går på luft: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/331665/3103021.htm

Lövblåsen som någon föreslog är väl bra, du behöver ju inte ta med maskinen på bilden, det räcker väl med höstlöv (eller kanske snö om du väntar några månader) som virvlar runt.

Fåglar kan ju också vara en idé, de använder luften (här tar jag en av mina bilder som exempel/inspiration): http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/305121/2775928.htm?set=mp
 

andreassofus

Aktiv medlem
tack igen alla för era tips. En lövblås vore en ide. En bild med massa uppblåsta löv som jag fryser i luften.
Har dock ingen lövblås och det verkar som att det alltid är ganska bråttom när dom vill ha bilder. Svårt att hinna med när man jobbar också.

Kanske dom nöjer sig med dom bilderna jag har visat dom (ett trettiotal)
Jag frågade om dom ville ha luft och vind som ett stormigt hav till exempel men dom sa varken ja eller nej så jag vet inte :)
 
ANNONS