Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snygg väska som rymmer både stora kamera och liten dator?

Produkter
(logga in för att koppla)

PutteMacGuff

Aktiv medlem
National Geographic må vara snygga och jag hade en sådan men jag blev helt galen på den så jag sålde den till slut till en sjöman som bara älskade modellen (?!?!) så han visste vad han köpte. Grejerna ligger ganska oskyddade inuti eftersom inredningen är mindre än minimum och går inte att ändra, remmarna för att öppna och stänga locket kräver nästan tre händer, bärremmen är obekväm, den har inga fötter och är inte vattentät så den suger upp skit och vatten som en svamp när man ställer den på marken, och det värsta var att den inte kunde stå av sig själv - trillade hela tiden när man ställde den på marken. Här har form gått helt från funktion vilket är synd för jag ville verkligen gilla den. Jag sydde om och till en del på den för att få den stabilare och säkrare men lock-bataljerna fick mig att ge upp. Funktionellt funkar en plastkasse från ICA lika bra.

https://www.fotosidan.se/prylar/axelvaskor/national-geographic-ng-2475-medium-shoulder_14182

Mitt råd i sammanhanget är att titta och känna på väskor på riktigt.
Tack!
Ska nog akta mig för den, och givetvis kommer jag inte att handla något innan jag själv klämt på den :)
 

PutteMacGuff

Aktiv medlem
Inte för att jag vill bråka med dig men jag tror du skulle bli förvånad över hur bra Billinghams spännen fungerar. Jag har gått igenom flertalet väskor där Domke länge var favoriten men Billingham lirar i en högre liga enligt mig.
Att dom fungerar bra sätter jag inte emot, skulle förvåna mig annars för något som är så pass dyrt.
Det jag ogillar är att dom försöker få det att se ut som att väskan ska öppnas nertill genom att öppna spännet (som på en klassisk väska) men att det sen istället öppnas upptill.
Säkert så dom flesta vill ha det att det ser gammaldags ut fast man har en snabbkoppling.
 

PutteMacGuff

Aktiv medlem
Själv kan jag rekommendera Domke F1-X. Tyvärr är det bara möjligt att skicka efter den, men enligt mig både snygg och rymlig.
Också väldigt snygg.
Ser ut som att inredningen är väldigt anpassningsbar och det är ett stort plus!
Känns nästan mer som en "weekend bag" jämfört med "messenger bag" Har vi några bra Svenska ord som man kan använda istället, "Helgväska" och "Budbärareväska" låter båda ganska lustigt :p
 

RaiderViking

Aktiv medlem
Wotancraft gör snygga och bra väskor. Har en kompis som har deras Scout som är väldigt nöjd och jag själv är i stånd att skaffa deras Trooper som är en helt modulär väska där du bygger upp inredningen efter dina behov.

Ett plus är ju också att det inte är en direkt känd väska så det skriker inte att här finns det dyr utrustning att stjäla heller...
 

RogerThat

Medlem
Kolla in Think Tank Retrospective-serie. Jag har en 30. Stor, komfortabel och snygg.

Annars har Ona jäkligt snygga saker också.
 

Larsa Andersson

Aktiv medlem
Wotancraft såg snygga ut på deras hemsida.

Har själv en Ona (https://www.scandinavianphoto.se/kategori/1008166529/kameravaeska/axelvaeska#brand=1007216669&filter=&category=1008166529&page=0) Bowery i läder. Skitsnygg och ett nöje att använda. Man gråter en gång, när man betalar den, sen är det bara ett stort leende. Kommer hålla livet ut. Bowery är för liten för dina behov men Ona har även större väskor i läder eller kanvas.

Scandinavian Photo hade en egen väska, Fivedotsix, i läder som är väldigt snygg, men som tyvärr inte tillverkas längre. De reades ut till halva priset och jag köpte deras större modell. Senare villa jag även ha den mindre modellen som tyvärr inte längre gick att få tag på så då blev det en Ona Bowery i stället.
 

andersborg

Medlem
Emot vad du vill ha (förvisso), så rekommenderar jag en ryggsäck, som också har bärhandtag. Väldigt smidigt om händerna behöver vara fria för annat, exvis fotografering.

Jag har själv en Dicota ryggsäck som rymmer det mesta, inklusive upp till 15" laptop och en separat ficka för tablet. Madrasserad. Väl tilltaget övrigt utrymme och två mindre fack med subfack för småprylar.
 
ANNONS