Annons

Portfoliofeedback behöves!

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Tackar och bockar för gratulationerna - jepp, det känns som exciting stuff! Det är visserligen ett biämnespaket och inte en studieplats as such, men TaiK är ju en av de största och mest erkända konstindustriella högskolorna i Europa...! Så det känns ok :).

Tänker satsa 100% och lite till så att lärarna efter 15 studieveckor "vet vem jag är". Den vägen borde jag ha bra möjligheter att plocka ytterligare 10 studieveckor så foto blir långt biämne. Det här biämnespaketet är rätt praktiskt, så det kompletterar jag gärna med 10 sv. fördjupning i bildanalys och fotohistoria. :)

swordsman skrev:
Får man se slutresultatet hur portfolion såg ut? Kanske har missat det... Det vore iaf roligt att se, om det är ok!
Plockade tyvärr redan bort portfolion från min websida. Rent layoutmässigt var den i stort sett som den jag först länkade till. Men jag gjorde tumbnailsen större och bilderna större (1000x600 som grund för hela sidan). Tyvärr hade jag inte tid och/eller kunskap att göra den mer "användarvänlig". I själva innehållet gjorde jag den aningen mindre spretig (skippade bl.a några sportbilder) och hittade lite bättre logisk ordning för bilderna. Och bra blev det :)
 

Highweiss

Aktiv medlem
mipert skrev:
Konstindustriella!!!

Respekt.
:) Första föreläsningsdagen undanklarad, vi gick igenom höstens program. Det var f-n världens name dropping från den finländska fotovärlden...!!! Våra föreläsare är de främsta fotoprofessorerna, pressfotograferna och digiguruna man hittar i vårt avlånga land! Jag visste ju att TaiK är Taik - en av Europas största (över 2000 som studerar för examen!) och också mest uppskattade konstindustriella högskolor (i världen, säger dom själv...). Men jag trodde aldrig att de skulle rada upp en sån "startelva" som dom gjort! Här finns alla möjligheter att suga åt sig kunskap! :)

Jag kan f.ö tillägga att porfolion kanske i mitt fall inte spelade en avgörande roll - dom prioriterade både arbetsprov och journalistisk erfarenhet. Det sistnämnda har jag 8 år av och två år som chef - jag hade antagligen turen att vara en ingrediens som dom var ute efter för att få bredd i gruppen.
 
ANNONS