Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Goda nyheter om Nik Collection

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim d

Aktiv medlem
Jag såg ingen artikel om det så därför denna tråd,

DxO har tagit över / köpt Nik Collection från Google och planerar att vidareutveckla den vilket är goda nyheter för oss som använt program som Silver Efex pro m.fl.

Som jag förstått det så är den nuvarande versionen tillgänglig gratis från DxO och en ny version kommer nästa år, dock tveksamt om den kommer vara gratis.
 

Cambo

Aktiv medlem
Google sabbade ju penselsfunktionen. Finns inlägg för detta. Hoppas att det åtgärdas då tex SharpenerPro var en suverän funktion innan.
 

Leaflet

Aktiv medlem
Bara ett litet sidospår; undrar om den utmärkta appen Snapseed ska behållas av Google eller om den ”följer med” i övertagandet av de andra programmen? Iofs spelar det väl inte så stor roll så länge den finns kvar och utvecklas....
 

joakim d

Aktiv medlem
Snapseed var anledningen till att Google köpte Nik och varför de ignorerade resten av programmen så den behåller Google.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag såg ingen artikel om det så därför denna tråd,

DxO har tagit över / köpt Nik Collection från Google och planerar att vidareutveckla den vilket är goda nyheter för oss som använt program som Silver Efex pro m.fl.

Som jag förstått det så är den nuvarande versionen tillgänglig gratis från DxO och en ny version kommer nästa år, dock tveksamt om den kommer vara gratis.
Ingen expert på DXO men jag misstänker de tänker bygga in detta i sin lösning. Detta för att möta konkurrenter som On1 raw som har mycket av det som fanns i NIK-collection inbyggt med modern teknik.
 

SansSerif

Medlem
I den nya releasen av DxO, omdöpt till DxO Photo Lab så finns redan lokala justeringar. Bland annat med kontrollpunkter som var den stora grejen i Capture NX2
/Åke
 

Smw

Aktiv medlem
Jag såg ingen artikel om det så därför denna tråd,

DxO har tagit över / köpt Nik Collection från Google och planerar att vidareutveckla den vilket är goda nyheter för oss som använt program som Silver Efex pro m.fl.

Som jag förstått det så är den nuvarande versionen tillgänglig gratis från DxO och en ny version kommer nästa år, dock tveksamt om den kommer vara gratis.
Hej !

Jag uppdaterade min dxo11 till den nya Labdxo.

Vad jag kunde se, är det som de kallar nik... är möjlighet till lokala förändringar.

De övriga funktionerna i Nik förväntade jag att finna inbäddade någonstans, men det verkar inte så.

Det kommer kanske, eller är de välgömda. Tror inte det, Lab-versionen är unigefär lika stor att ladda ner
som de tidigare, Nik större.

Ladda hem Nik, spara den någonstans, den kanske försvinner.

https://www.google.com/nikcollection/
http://www.dxo.com/us/photography/photo-software/dxo-photolab

//MW
 

joakim d

Aktiv medlem
Som jag skrev förut, en ny version ska komma nästa år.

Den här nyheten är så färsk så det finns med största sannolikhet ingenting med av Nik collection i DxOs nuvarande program.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Jag såg ingen artikel om det så därför denna tråd,

DxO har tagit över / köpt Nik Collection från Google och planerar att vidareutveckla den vilket är goda nyheter för oss som använt program som Silver Efex pro m.fl.

Som jag förstått det så är den nuvarande versionen tillgänglig gratis från DxO och en ny version kommer nästa år, dock tveksamt om den kommer vara gratis.
Gratis? Du menar 30 dagars tryout??
 

martinot

Aktiv medlem
Jag såg ingen artikel om det så därför denna tråd,

DxO har tagit över / köpt Nik Collection från Google och planerar att vidareutveckla den vilket är goda nyheter för oss som använt program som Silver Efex pro m.fl.

Som jag förstått det så är den nuvarande versionen tillgänglig gratis från DxO och en ny version kommer nästa år, dock tveksamt om den kommer vara gratis.
Bra! 🙂

Google var en extremt dålig ägare och förvaltare av Nik Collection. 😡
 

sjunne

Aktiv medlem
Ja!

Det är två knappar att klicka på, en för att prenumerera på nyheter och en för att få en länk för nedladdning via mail. Klicka på den andra knappen :)
Jag är ju inte korkad... jag har klickat på båda, kommer efter att ha konfirmerat min prenumeration på nyhetsbrevet till dXo's hemsida men fortfarande hittar jag ingen länk för nedladdning! Spelar iofs ingen roll i nuläget för jag har ju NIK och har haft i flera år! Hoppas bara det funkar när det är dags att köpa (för jag tror inte det blir gratis!) uppdatering!
/C.
 

lussebullen

Ny medlem
Jag är ju inte korkad... jag har klickat på båda, kommer efter att ha konfirmerat min prenumeration på nyhetsbrevet till dXo's hemsida men fortfarande hittar jag ingen länk för nedladdning! Spelar iofs ingen roll i nuläget för jag har ju NIK och har haft i flera år! Hoppas bara det funkar när det är dags att köpa (för jag tror inte det blir gratis!) uppdatering!
/C.
Här finns en länk för direktnedladdning från google.
https://www.google.com/nikcollection/
 

joakim d

Aktiv medlem
Jag är ju inte korkad... jag har klickat på båda, kommer efter att ha konfirmerat min prenumeration på nyhetsbrevet till dXo's hemsida men fortfarande hittar jag ingen länk för nedladdning! Spelar iofs ingen roll i nuläget för jag har ju NIK och har haft i flera år! Hoppas bara det funkar när det är dags att köpa (för jag tror inte det blir gratis!) uppdatering!
/C.
Det är ingen som sagt att du är korkad men du skrev inget om att du hade prövat båda. Jag fyllde i båda fälten och fick två olika mail, så för mig fungerade det fint.
 
ANNONS