Annons

Visitkort, var skaffa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Saarikko

Aktiv medlem
Hej,

Tänkte kolla med er var man kan skaffa visitkort, billigt, inom Sverige (fysiskt/webb), som även är snabba på leverans?
Det räcker med ca 20-50 kort i taget och med enkel egen design, inget fancy.

OBS! att jag vill inte använda mig utav VistaPrint, då jag tycker deras teknik, leveranstid, priser, kvalité etc är rent sagt skit. Har haft med dem att göra tidigare och jag tänker inte vänta månader för att få visitkort.

Mvh
 

Kustbo

Aktiv medlem
Kolla på närmaste lokala tryckeri, de har färdiga mallar för standard kort och såna små jobb brukar de klämma in mellan andra och inte vara så dyra, jag beställde ett gäng och fick hämta dem dagen efter och firman låg 5 min gångväg hemifrån så smidigt och billigt en hundring i kaffekassan och jag hade mina kort och de gjorde layouten som sparades för kommande köp.
 

peranders

Aktiv medlem
Sicken osis. Vistaprint har för mig alltid (med undantag av en gång) funkat kanon. Den senaste gången har jag haft ett eget original gjort med Illustrator och lackad yta. 250 kort för 57 kr. Kan det bli bättre.

Toppkvalitet dessutom....
 
Senast ändrad:

peranders

Aktiv medlem
Har du en hyfsad skrivare så finns det färdiga ark med fintandad perforering. Skrivaren bör klara cirka 200 g papper. Mitt jobb kör med sådana kort. De blir lite sladdrigare än vanliga visitkort men fördelen är ju att man inte behöver trycka upp en massa i förväg. Jag har för mig att Word användas men har du Illustrator så har du alla möjligheter i världen.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Word

Har du en hyfsad skrivare så finns det färdiga ark med fintandad perforering. Skrivaren bör klara cirka 200 g papper. Mitt jobb kör med sådana kort. De blir lite sladdrigare än vanliga visitkort men fördelen är ju att man inte behöver trycka upp en massa i förväg. Jag har för mig att Word användas men har du Illustrator så har du alla möjligheter i världen.
kan användas.
 

peranders

Aktiv medlem
100 kort kostar när allt är betalt 260 kr (inklusive rabatt) = 2,60 kr per kort. Avsevärt dyrare än Vistaprint som kan kosta när mot 23 öre per kort. Hoppas Prinero uppfyller dina krav på teknik, kvalitet och leveranstid. Personligen är priset högt prio hos mig eftersom jag förbrukar ganska många kort.
 

Saarikko

Aktiv medlem
Kostade mig 74 kr för 100 kort hos Prinero, så jag vet inte varifrån du får 260 kr ifrån.

EDIT:

Dessutom vill jag inte sitta där med 400-200 obrukade visitkort flera år senare.
Har sedan tidigare en hel oöppnad låda samt en halv låda kvar från förra beställningen som jag gjorde 2006 (detta inom graffiti).
 

WojtekW

Ny medlem
Du kan beställa fina visitkort med fri grafisk design här: https://brandsupre.se
Priser från 299kr. Bra design och kvalitet.


Hej,

Tänkte kolla med er var man kan skaffa visitkort, billigt, inom Sverige (fysiskt/webb), som även är snabba på leverans?
Det räcker med ca 20-50 kort i taget och med enkel egen design, inget fancy.

OBS! att jag vill inte använda mig utav VistaPrint, då jag tycker deras teknik, leveranstid, priser, kvalité etc är rent sagt skit. Har haft med dem att göra tidigare och jag tänker inte vänta månader för att få visitkort.

Mvh
 
ANNONS