Annons

Snälla flytta på ?-knappen

Produkter
(logga in för att koppla)

cardazio

Aktiv medlem
Den är i vägen hela tiden för mig som surfar via mobil (nokia 7 plus). Lägger sig över sidlänkar i forumet och är i vägen på köp& sälj.

Eller ta bort den tills ni hittar en bra placering för det är ju inte särskilt ofta man behöver kontakta er.
 

lonian

Aktiv medlem
Testa att surfa med annan webbläsare eller välj att använda "Datoranpassad webbplats".
 

cardazio

Aktiv medlem
Av vilken anledning? Ska ndroidanvändare ska ha firefox enbart för fs eller undrar du något?

Chrome, ff och till och med nya ie följer css standarden numera...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi skall kika över det. Jag chrome på mobilen och jag tycker att jag alltid kan scrolla så att frågetecknet inte är i vägen. Eller har du lägen där det inte går?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Håller med om att ? är i vägen och troligen helt onödig. Sök och kontakta oss fins ju redan

Jag kan iaf scrolla, men ? tar upp en stor yta av en liten mobilskärm
 

cardazio

Aktiv medlem
Kan ni inte lägga den överst i svarta bordern istället så att den inte stör andra funktioner? Den laddas även in senare än övriga innehållet så ett par gånger när jag haft taskig uppkoppling scrollade jag till rätt plats för att trycka på en knapp för tex nösta sida i en tråd och sedan dyker ?-knappen upp som gubben i lådan så hamnar jag på kontakta oss. Hände flera gånger på tbanan igår.

Och tex så här ser det ut
Screenshot_20190324-092816.jpg
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja den laddas in sist och från extern sajt. Men vi kan pilla lite på vilka sidor den visas. Tex behövs den inte på sidan när man skriver svar.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Kan ni inte lägga den överst i svarta bordern istället så att den inte stör andra funktioner? Den laddas även in senare än övriga innehållet så ett par gånger när jag haft taskig uppkoppling scrollade jag till rätt plats för att trycka på en knapp för tex nösta sida i en tråd och sedan dyker ?-knappen upp som gubben i lådan så hamnar jag på kontakta oss. Hände flera gånger på tbanan igår.

Och tex så här ser det ut
Visa bilaga 147663
Precis så blir det på min iPhone 7 också. Skicka svar-knappen blir halvt gömd.
 

Bilagor

martley

Aktiv medlem
Lite grand kan man ju undra om inte den där knappen bara finns där för att den som designat sidan vill visa hur smart hen är som kan få dit en knapp som inte flyttar på sig när sidan skrollas. Den är bara ful och onödig och i vägen. Men blir den inte mindre i vägen ifall man tiltar skärmen 90 grader?
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Ta bort frågetecknenet och ha det i meny, UX-avdelningen måste ha rökt på när de gjord det där.

Ett alternativ är attninwtallera Adblock och lägga in det elementet då försvinner den.
 
ANNONS