Annons

Loppisfynd!

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Jag har varit på loppis och fyndat (tror jag iaf) en fotolampa. Glödlampan i (samma sorts lampa som jag har till inställningsljuset på mina studioblixtar) är hel.

Den är på 1000w och har stativgänga undertill på handtaget. Baktill sitter en fläkt som kör igång när man stoppar sladden i eluttaget.
Baktill är en skruvlucka som döljer en liten säkring.

Som ni ser på bilderna går den att tilta uppåt och handaget går att vrida på om man skruvar på en liten ratt på sidan.


Är det ngn som känner till ngt om denna lampa och om jag gjorde ett fynd när jag betalade 50 kronor för den?



http://www.catherine.se/bilderna/osram1.jpg
http://www.catherine.se/bilderna/osram2.jpg



/C
 

jkene

Aktiv medlem
Hehe, jag köpte en liknande (också 1000 w) för 50 spänn på loppis. Jag hoppas också det var ett "klipp"...
 

Segeson

Aktiv medlem
Fynd? Visst är det ett fynd!

50 spänn måste ses som ett bra pris för en fungerande lampa.
Det hade iofs varit mer användbart om du fått tag på två stycken, men en femtilapp får man nog säga var billigt.
 

-Catherine-

Aktiv medlem
Jo, jag misstänkte att det var ett bra pris, och även om det inte var det så kan jag leva med att ha slösat bort 50:-


Försöker hitta ngn information om lampan på internet, men hittar bara sidor på tyska tyvärr :(

Såg dock att det finns en lika som min på tyska ebay för 29.99 Euro i utropspris :)



/C
 

Wake

Avslutat medlemskap
Om du kan tyska kanske du kan få ut nåt av det här. Dom begär iaf 25 euro för en. så 50:- är ett bra pris!

tysk sida
 

-Catherine-

Aktiv medlem
Tyvärr kan jag inte ord tyska

Önskar jag kunde just nu, men det enda som sitter i från språklektionerna i högstadiet är några enstaka ynkliga franska fraser....


/C
 

nikitin

Aktiv medlem
Re: Tyvärr kan jag inte ord tyska

-Catherine- skrev:
Önskar jag kunde just nu, men det enda som sitter i från språklektionerna i högstadiet är några enstaka ynkliga franska fraser....
Testa Babel Fish, ger dig en hyfsad översättning till engelska (eller som utmaning till franska :).

-- Nicke
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Catherine: Du är nära en komplett hemmastudio. Det du behöver är ett paraply för att göra ljuset mjukt. Om du sedan redan har ett stativ så är det bara att sätta igång och experimentera. En lampa räcker långt.
 

-Catherine-

Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Catherine: Du är nära en komplett hemmastudio. Det du behöver är ett paraply för att göra ljuset mjukt. Om du sedan redan har ett stativ så är det bara att sätta igång och experimentera. En lampa räcker långt.
Hurra!!!

Stativ har jag och paraply likaså...
Hade ett par gamla studioblixtar också, men efter en översvämning i källaren så dog de :(

Lita på att jag blev glad när jag ramlade över lampan ..



/C
 
ANNONS