Annons

Var går gränsen.... ???

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
cw-op skrev:
Jag vill absolut inte förödmjuka dig, Martin men varför inte göra nåt åt detta enda problem då.
Detta är mitt privata problem, och det är lika olustigt varje gång nån försöker tala om för mig att det "bara är att ändra på".
Alla har sina problem. Detta är mitt. Vad som ter sig självklart och enkelt för dig är oöverstigligt för någon annan.
I den här frågan är jag alltså ett dåligt exempel, eftersom jag inte speglar andra "porrkonsumenter".

Edit: Att man tar morfin mot smärtor betyder inte att man tycker att det är bra om folk börjar använda det som drog. Den jämförelsen kanske är fånig, men det är åt det hållet jag ser det och därför inte har några större problem med hur jag själv agerar.

Tre Ess skrev:
Sen vet ni väl vad jag tycker om valet av
modell och vad det beror på.
Nej, berätta.
Jag ställer en motfråga då; varför har 90% av alla modeller som figurerar på "slitzbilder" opererade bröst?
 
Senast ändrad:

Tre Ess

Aktiv medlem
Martin,
du och jag har samma inställning i den här frågan.
Rikta inte bössan mot mig! :)

Jag missuppfattade nog din mening, trodde det
var något annat som låg bakom.
 

CreativeMind

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Vi funderar på intressegrupper/klubbar och har kommit ganska långt på väg när det gäller kodningen, och jag tror att just den genré vi pratar om nu skulle passa som en klubb, och isåfall som en stängd klubb där man måste ansöka om att vara med och först då kan man se bilderna. Alternativt att man kan se bilder men inte kommentera (om man inte är medlem). Vad tror ni är en bra uppsättning?
Jag tror att detta är ett olyckligt vägval - då skulle det verkligen bli klubbar för inbördes beundran utan någon eftertanke eller några spärrar. Som det är nu så väcker bilderna debatt - och det är bra - fotograferna i fråga tvingas konfronteras med andras reaktioner.

Som det är nu så är ju "korsbefruktningen" av olika stilar och smakinriktningar lite av FS charm. Även om fotograferna som lägger ut bilder för kritik inte alltid uppskattar det ;-)


Och i förlägningen, vilka klubbar skulle ni tillåta?
 

Makten

Aktiv medlem
Tre Ess skrev:
Martin,
du och jag har samma inställning i den här frågan.
Rikta inte bössan mot mig! :)
Det vet jag redan, jag tänkte bara ge en motfråga som "förklaring" för andra, vilket jag antog att du var ute efter;-)
 

Mattsen

Aktiv medlem
Tre Ess skrev:

Du får gärna berätta vad "Hängbröstfeminism" innebär
också. Det står så på din sida.
Uttrycket har jag snott... Från ett kåseri i gratistidningen jönköping-nu, skrivet av en tjej i 20-årsåldern... Jag kommer inte ihåg i detalj vad hon skrev med det var relaterat till det vi snackar om här.

En avancerad tolkning kan vara att hon blev lack på allt gnäll på tjejer som vårdar sin kropp, och som har fått "attribut" och gärna vill visa upp dom....

Jag tyckte uttrycket var rätt komiskt och kanske ganska rätt för vissa feministiska åsikter.

Det har alltid funnits en avundsjuka mellan individer av det feminina könet i kampen att attrahera män. Och denna avundsjuka kan ge rätt morbida och lustiga yttringar.
 

Makten

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
En avancerad tolkning kan vara att hon blev lack på allt gnäll på tjejer som vårdar sin kropp, och som har fått "attribut" och gärna vill visa upp dom....

...

Det har alltid funnits en avundsjuka mellan individer av det feminina könet i kampen att attrahera män. Och denna avundsjuka kan ge rätt morbida och lustiga yttringar.
Såsom att det skulle kunna anses att "vårda" sin kropp när man opererar den.
 

Tre Ess

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Det har alltid funnits en avundsjuka mellan individer av
det feminina könet i kampen att attrahera män. Och
denna avundsjuka kan ge rätt morbida och lustiga yttringar.
Det har alltid funnits en avundsjuka mellan alla individer
i kampen att attrahera. Och denna avundsjuka kan ge rätt
destruktiva och olustiga yttringar.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
CreativeMind skrev:
Jag tror att detta är ett olyckligt vägval - då skulle det verkligen bli klubbar för inbördes beundran utan någon eftertanke eller några spärrar. Som det är nu så väcker bilderna debatt - och det är bra - fotograferna i fråga tvingas konfronteras med andras reaktioner.

Som det är nu så är ju "korsbefruktningen" av olika stilar och smakinriktningar lite av FS charm. Även om fotograferna som lägger ut bilder för kritik inte alltid uppskattar det ;-)


Och i förlägningen, vilka klubbar skulle ni tillåta?
Klubbar ligger ju i linje med gällande regler så jag vet inte vad det är för problem du far efter.
 

Tre Ess

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
En avancerad tolkning kan vara att hon blev lack på allt
gnäll på tjejer som vårdar sin kropp, och som har fått
"attribut" och gärna vill visa upp dom....
Jag har inget emot nakna kroppar, jag tycker själv att en
kvinnokropp är vacker att beskåda. Saken gäller hur den
porträtteras. Det är vad denna tråd handlar om, inte
om den ska porträtteras.
 

CreativeMind

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Klubbar ligger ju i linje med gällande regler så jag vet inte vad det är för problem du far efter.
Det jag sa: om man tex kan se bilderna men inte kommentera så blir ju det bara "ryggdunket" kvar, eller? Tittat lite på tex BioFoto och där är det ju enbart lovord ;-) Men nu är ju inte fågelbilder så laddade :) som just modellbilder - som berör flera aspekter - inte minst de "allmänmoraliska"!

/johan e
 

ulltand

Aktiv medlem
Makten skrev:
...Kika på snubbens bilder så kanske du förstår...
Inlägget avstår jag från att kommentera. Men bilderna: Mycket bra foton, det mesta verkar vara väl genomtänkt.

Jag tycker mig dessutom se en del bilder som mest verkar "leka" med fenomenet "porrbilder".
 

KGS

Aktiv medlem
Makten skrev:
Kika på snubbens bilder så kanske du förstår.
Eftersom deltagarna i diskussionen har väldigt olika åsikter tycker jag det är synnerligen barnsligt att gå in i en diskussion o kalla alla för töntar, eller ens någon.

Jag vet vad Pavel fotar och jag vet att Pavel är oerhört begåvad som fotograf, men inlägget han gjorde var lågt.
 

Mattsen

Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
Eh ni är för fan töntar hela högen!
Haha, jo jag är beredd att hålla med dig. Helt meningslöst att diskutera detta. FS känns som ett minikopia av det politiskt korrekta sverige där all slags minoriteter skriker högt och på svenskt pk-vis naturligtvis ska få tolkningsföreträde före den stora massan.

Den ena diskussionen efter den andra blossar upp och extremfeminister och illröd vänster kör sitt vanliga race med dåligt underbyggda påstående och ger inga svar på konkreta frågor.

[Admin: raderat hotfulla formuleringar]

(PS Inget ont om FS o dess ledning)
 

Makten

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Den ena diskussionen efter den andra blossar upp och extremfeminister och illröd vänster kör sitt vanliga race med dåligt underbyggda påstående och ger inga svar på konkreta frågor.
Jag är illblå och hatar extremfeminister samt är på inget sätt PK. Du har visst lite förutfattade meningar.
Kul också hur en persons totalt meningslösa skitinlägg får dig att spinna på om hur korkade vi andra är. Det är väl han som är korkad? Har jag missat nåt?
 

KGS

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
[Admin: raderat hotfulla formuleringar]

Du har också missat att det finns företrädare för många olika ståndpunkter i diskussionen och det är väl precis vad som krävs för att det ska bli en diskussion. Plötsligt blev dina inlägg inte vatten värda längre, du sjönk till samma nivå som Pavel. Hoppas du e lika bra på att fota åtminstone.
 

evalisen

Aktiv medlem
Vem sa något om korkad?

töntar=mesar (för mej har tönt inget med att vara korkad att göra)








P.S. helt meningslöst inlägg men jag kunde inte låta bli.
 

kiwawa

Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
Eh ni är för fan töntar hela högen!

Mattsen skrev:
Haha, jo jag är beredd att hålla med dig. Helt meningslöst att diskutera detta. FS känns som ett minikopia av det politiskt korrekta sverige där all slags minoriteter skriker högt och på svenskt pk-vis naturligtvis ska få tolkningsföreträde före den stora massan.

Den ena diskussionen efter den andra blossar upp och extremfeminister och illröd vänster kör sitt vanliga race med dåligt underbyggda påstående och ger inga svar på konkreta frågor.

[Admin: raderat hotfulla formuleringar]

(PS Inget ont om FS o dess ledning)

Lägre än till och med Glocalnet.
 
ANNONS