Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag kom in på Kulturamas fotoskola

Produkter
(logga in för att koppla)

Sumpen

Aktiv medlem
Om det var det du ville så är jag inte den första att grattulera och förhoppningsvis inte den sista.

:)

/Erik
 

varberger

Aktiv medlem
Hejsan och tack för alla gratulationer, jag hoppas verkligen den inte är en rikemansskola, jag har då fått låna/spara pengar för att få gå denna kurs :(
varberger
 

Henric86

Avslutat medlemskap
Rikemansutbildning? Hmmm... tja det är väl inte en nackdel att ha Kulturama med i sin CV när man söker jobb. Rätta mig om jag har fel, men ligger inte terminsavgiften någonstans vid 40000 kronor? Bilderna på hemsidan såg superhärliga ut. Själv längtar man...
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
38000kr står det på hemsidan
Förra inlägget kopierade jag därifrån för datorn hade tappat bort tangentbordet...
90000 kr per år för en icke högskoleutbildning. Det är ganska mycket pengar.
 

varberger

Aktiv medlem
ok, jag betalar 36 000 kr men för nästa start kanske kostar det :)

Ja kanske det. beror på vad man har för planer för livet.. detta var den enda skola som jag kunde tänka mig söka pga av jag inte vill hålla på med att skriva artiklar m.m och jag inte har läst på gymnasiet.. men det ska bli kul att se om skolan är så bra som det säga ? återkommer om det : )
 

klasg

Aktiv medlem
Hade jag 40-papp så skulle jag INTE gå någon fotoskola. Nej bättre saker kan man göra för sinna pengar, film och kamerautrustning tex. Men har man pengar som jag har... ??? Så ja vist!

Vad är det som är så speciellt med den här skolan då? Förutom att den är dyr.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu tycker jag att ni är lite gnälliga om kostnaden. Det är ju en investering och något man kan nyttja resten av livet. Dessutom är inte 90 kkr för ett år särskilt dyrt om ni tittar lite på utbildningsmarknaden.
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Är Klas lite sotis. MAn behöver inte kamerautrustning för mer än 2000kr för att ta brabilder. Jämför utbildningen med pilotutbildning som kostar närmare 700kkr. En liten jämförelse bara. Ska du plugga i Australien eller Italien eller ngn annanstans hamnar kursavgifterna på samma pengar. Jag tycker inte det e särskilt giftigt däremot en bra investering...
 

klasg

Aktiv medlem
Sotis, inte alls, kanappast! Jag påstådde aldrig att man behöver ha dyr utrustning för att ta fina bilder. Snarare tvärtom, för mycket utrustning kan vara ett hinder i sitt skapande, då detta väger och tar en massa plats. Anledningen till att jag reagerar på den här pengen kan vara att jag själv inte har råd! Men hade jag det så skulle jag nog ändå investera i FILM/FRAMKALLNING och utrustning. Jag skulle nog ha mycket råd för att överväga en sådan utbildning!

Och jag ska INTE bli pilot...
 
ANNONS