Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 6 uppgradering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalli

Aktiv medlem
Jag skulle uppgradera Lightroom till 6, då vad jag förstår behöver man nyaste version för att det ska fungera med OS X Sierra.

Jag har försökt hitta uppgraderingspaket för 6, som jag köpte när jag uppdaterade till 5 tidigare, men lyckas inte. Enda som jag hittar på Adobes svenska hemsida är Photoshop Lightroom CC. Står mitt val emellan att gå över till CC eller att köpa ett fysiskt paket med fullversion av Lightroom 6?

(Jag var inte säker om jag skulle fråga här eller under Köpråd.)
 

alfin

Aktiv medlem
Tänk på att Lightroom 7 nog är på gång, om du kan vänta några månader. (Å andra sidan är det få som vet om den kommer att kunna köpas fristående.)
 

Kalli

Aktiv medlem
Tänk på att Lightroom 7 nog är på gång, om du kan vänta några månader. (Å andra sidan är det få som vet om den kommer att kunna köpas fristående.)
Tack för tipsen, men jag vill gärna uppgradera operativsystemet och då verkar jag behöva uppgradera Lightroom också. Så det blir LR6 uppgradering eller att gå Creative Cloud vägen.

625 kronor för uppgraderingen låter ganska rimligt och det är mitt eget fel att jag är så sent ute att uppgradera till LR6. Kände inget behöv för det tills nu, så förhoppningsvis blir det på samma väg när sjuan kommer :)
 

Kalli

Aktiv medlem
Får man fråga vad du saknar i Lr5?
Bara att det fungerar med OS X Sierra. Hade läst om problem med LR5 och Sierra, och att LR5 skulle inte bli uppdaterat för att fungera med Sierra, och ville därför inte uppdatera till nyaste operativsystemet utan att uppgradera till LR6.

Annars saknar jag ingenting. Facial recognition kan dock bli bra att ha och om LR6 är snabbare en LR5, som jag har hört, då är det inte helt fel heller :)
 
ANNONS