Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aperture 3.1 problem med RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

Seapic

Aktiv medlem
nær jag skall importera bilder från min canon S95 dær jag fotat JPEG+RAW så ser jag båda formaten i import fønstret, sedan nær de importerats till hårddisken och jag ska se på bilderna i aperture så ær RAW filerna "unsupported" enbart JPEG visas

jag har OSx 10.5.8 alltså Leopard. aperture 3.1. och Canon S95

enda jag har lyckats hitta på nætet ær eventuellt att min OSx version ær før gammal och man behøver Snow Leopard 10.6 som då må køpas.

nån med erfarenhet av detta?

tacksam før svar
 

Seapic

Aktiv medlem
hej tack för tipset lät ju lovande :) men får felmeddelande att jag inte kan installera uppdateringen. pga .att uppdateringen innehåller endast stöd för iphoto 8 och aperture 3. knepigt då jag har programmet installerat
 

onnyt

Aktiv medlem
Låter ju mysko. Testa med att reparera behörigheterna med Skivverktyg för att se om det inverkar. Använd ett konto med admin behörighet. Vet inte om det hjälper men testa. Kolla även i Programuppdateringen så allt är up to date.
 
ANNONS