Annons

Batteri till 5D Mark lll

Produkter
(logga in för att koppla)

trappern

Aktiv medlem

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
I någon av diskussionstrådarna, från när kameran kom ut, hläste jag att kamerna känner av omb det sitter originalbatteri i den.
Säkrast att Du kollar att det märke Du köper hittat en väg runt detta.
Har inte testat själv, använder original.
 

Sabud

Aktiv medlem
Min uppfattning är att det blir svårare och svårare att köpa problemfria pirater till moderna kameror. Jag hade aldrig problem tidigare men efter strul med ett batteri till min NEX har jag helt slutat köpa pirater.

Däremot behöver man inte betala svenska priser för originalbatterier eller kameratillbehör över huvud taget. Köpte både grepp, batterier och Hoya-filter på ebay (Honkong) och batteriet kostade i trakten av halva priset.

/Stephan
 

trappern

Aktiv medlem
Det var det jag misstänkte . Vore intressant o höra någon som provat. Själv har jag också två orginal men det vore ju inte fel att ha något extra om dom billiga funkar.
 

trappern

Aktiv medlem
Min uppfattning är att det blir svårare och svårare att köpa problemfria pirater till moderna kameror. Jag hade aldrig problem tidigare men efter strul med ett batteri till min NEX har jag helt slutat köpa pirater.

Däremot behöver man inte betala svenska priser för originalbatterier eller kameratillbehör över huvud taget. Köpte både grepp, batterier och Hoya-filter på ebay (Honkong) och batteriet kostade i trakten av halva priset.

/Stephan
Tack för tipset
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Min uppfattning är att det blir svårare och svårare att köpa problemfria pirater till moderna kameror. Jag hade aldrig problem tidigare men efter strul med ett batteri till min NEX har jag helt slutat köpa pirater.

Däremot behöver man inte betala svenska priser för originalbatterier eller kameratillbehör över huvud taget. Köpte både grepp, batterier och Hoya-filter på ebay (Honkong) och batteriet kostade i trakten av halva priset.

/Stephan
Inklusive tull och moms?
 

dudek53

Aktiv medlem
jag har ett piratbatteri från kaffebrus som jag använde med min 5d mark 2 och det funkar nu även till min 5d mark 3. Sen att den håller hälften av tiden som mitt original trots samma mAh är en annan femma :).
Man får vad man betalar för.
//D
 

trappern

Aktiv medlem
Min uppfattning är att det blir svårare och svårare att köpa problemfria pirater till moderna kameror. Jag hade aldrig problem tidigare men efter strul med ett batteri till min NEX har jag helt slutat köpa pirater.

Däremot behöver man inte betala svenska priser för originalbatterier eller kameratillbehör över huvud taget. Köpte både grepp, batterier och Hoya-filter på ebay (Honkong) och batteriet kostade i trakten av halva priset.

/Stephan
Har du köpt canon orginalgrepp eller pirat, var inne o kollade på ebay där fanns massor av grepp som inte kostade mer än en 5hundring .
 

Sabud

Aktiv medlem
Har du köpt canon orginalgrepp eller pirat, var inne o kollade på ebay där fanns massor av grepp som inte kostade mer än en 5hundring .

Jag köpte ett original BG-E11 till MKIII.
Priset på greppet var inte halva priset utan ca. 500:- under Dustin´s `Pricerunners-lägsta.
Detta var i Augusti så jag tror att de är betydligt billigare i dag.

Tror jag sett ett piratgrepptest på DPreview där det testade får bra betyg. Trots allt har jag valt original då jag ganska ofta har ett 500mm på huset.

/Stephan
 

Sabud

Aktiv medlem
Inklusive tull och moms?

Med halva priset menar jag det pris jag betalt inklusive allt ;)

Ett litet tips är att leta upp en asiatisk handlare (HongKong, SydKorea) med minst 2000 transaktioner samt rating bättre än 99,5%. Ett annat krav är fraktfritt. Kontrollera även att handlaren har en omfattande och renodlad fotoverksamhet genom sin e-sida. Använd sedan samma handlare vid följande affärer.
Finns inte det du önskar så fixar man fram det är min erfarenhet.

/Stephan
 

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Med halva priset menar jag det pris jag betalt inklusive allt ;)

Ett litet tips är att leta upp en asiatisk handlare (HongKong, SydKorea) med minst 2000 transaktioner samt rating bättre än 99,5%. Ett annat krav är fraktfritt. Kontrollera även att handlaren har en omfattande och renodlad fotoverksamhet genom sin e-sida. Använd sedan samma handlare vid följande affärer.
Finns inte det du önskar så fixar man fram det är min erfarenhet.

/Stephan


Kör själv med pirat batteri som jag köpt på Mediamarkt i min 5D marl iii och har inga problem. Har även org batterigreppet
 
ANNONS