Annons

Hur tänker folk på Blocket?

xp2002

Medlem
Annonserna är ju inte regelvidriga i sig bara för att de har dålig svenska.
Om du trodde det var språket jag menade så kan jag informera om att det snarare var nedanstående regel jag hade i tanken.

"Orealistiska erbjudanden: Blocket.se förbehåller rätten att bedöma vad som är ett orealistiskt erbjudande."
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Haha, ja det vore nog inte dumt...

Annonserna försvinner oftast fortare än kvickt...borde inte blocket reagera när de "godkänner" annonsen?
Rätt vad det är så är det faktiskt någon som faktiskt skriver så illa. Ni kan ju föreställa er rubrikerna i aftonbladet om det skulle vara någon med dålig svenska vars annons nekad pga det. Det är nog enklast för blocket om de vara släpper igenom annonserna.
 

xp2002

Medlem
Rätt vad det är så är det faktiskt någon som faktiskt skriver så illa. Ni kan ju föreställa er rubrikerna i aftonbladet om det skulle vara någon med dålig svenska vars annons nekad pga det. Det är nog enklast för blocket om de vara släpper igenom annonserna.
Ok tar det en gång till då. Det är alltså inte språket som är problemet utan att det är frågan om orealistiska erbjudanden som Blocket borde inse.
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Ok tar det en gång till då. Det är alltså inte språket som är problemet utan att det är frågan om orealistiska erbjudanden som Blocket borde inse.
Helt rätt, men varför? Dom tjänar mycket pengar på alla dessa annonser, å så stora företag tänker sällan med annat än plånboken.

Ägs inte blocket av aftonbladet nuförtiden förresten?
 

xp2002

Medlem
Helt rätt, men varför? Dom tjänar mycket pengar på alla dessa annonser, å så stora företag tänker sällan med annat än plånboken.

Ägs inte blocket av aftonbladet nuförtiden förresten?
Mailade innan annonsen försvann och idag damp följande ner...

Produkten är det deponeras på ett transportföretag, för nu är jag i UK med arbete.
Du betala priset för produkten, och jag betalar fraktkostnaden.
Om du är intresserad att köpa denna produkt kan vi göra detta
transaktion med ett transportföretag,
När ombudet kommer till ditt hem, inspektera du produkten, om du inte gillar, kommer agenten återvända tillbaka på mig, är inte att förlora.
Jag behöver följande information: (namn, adress, stad, postnummer)
Bolaget kommer att skicka ett e-postmeddelande med information om betalningen
och sjöfart och kommer att förklara.

Kanske skulle spela med ett tag, kan ju bli underhållande
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Mailade innan annonsen försvann och idag damp följande ner...

Produkten är det deponeras på ett transportföretag, för nu är jag i UK med arbete.
Du betala priset för produkten, och jag betalar fraktkostnaden.
Om du är intresserad att köpa denna produkt kan vi göra detta
transaktion med ett transportföretag,
När ombudet kommer till ditt hem, inspektera du produkten, om du inte gillar, kommer agenten återvända tillbaka på mig, är inte att förlora.
Jag behöver följande information: (namn, adress, stad, postnummer)
Bolaget kommer att skicka ett e-postmeddelande med information om betalningen
och sjöfart och kommer att förklara.

Kanske skulle spela med ett tag, kan ju bli underhållande
Googla Macbook-prank eller vad det nu hette. Mycket rolig läsning =)
 

screamin-daemon

Aktiv medlem

offetoffe

Aktiv medlem
Underbart! Säkert någon som samlar på dessa..

Jag misstänker att detta INTE blir nåt samlarobjekt.... Hehehehe

http://www.blocket.se/stockholm/Kamera_Minolta_med_extra_objektiv_ej_digital_31919995.htm?ca=21&w=3

Annonsen:

Minolta Dynax 4 med 2 objektiv (28-80) samt(75-300)+kameraväska+bruksanvisning.kameranär använd för ca 36-40 bilder.kameran är utan repor alltså i nyskick.sms.ar bilder om intresse finns.Högt pris.kanske men misstänker att det blir samlarobjekt pga skicket

Pris 6000:-
 
ANNONS