Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware till 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)

SportSkjutaren

Aktiv medlem
Jag är högst tveksam till sanningshalten i det här påståendet.
Främst pga påståendet att bufferten för RAW-filer skall ökas påtagligt.

Det är bra om det stämmer, men personligen tror jag inte på det förrän jag ser att uppdateringen är officiellt släppt.
 

denstorre

Aktiv medlem
Jag är högst tveksam till sanningshalten i det här påståendet.
Främst pga påståendet att bufferten för RAW-filer skall ökas påtagligt.

Det är bra om det stämmer, men personligen tror jag inte på det förrän jag ser att uppdateringen är officiellt släppt.
Funderade lite på det där med bufferten. Ifall det är så att de lyckats med att få varje bild att ta mindre minne i bufferten, så är det inte helt omöjligt. Kan ju t.ex. vara att man alokerat för mycket som det är nu, eller att man har någon form av redundans på något. Eller att man lyckas spara från bufferten till minnet snabbare.
Ifall det är så, så är det ju inte så att man behöver dubbla buffer-utrymmet för att dubbla mängden i en max-serie.
 

Maximus3D

Aktiv medlem
En lång och fin lista, men som vanligt så om något låter för bra för att vara sant då är det oftast så. Detta låter tyvärr för bra för att vara sant.

Men den som lever får se..

/ Magnus
 

apersson850

Aktiv medlem
Stöd för den nya GPS-enheten har Canon påstått ska komma i 7D, så det finns åtminstone ett korn av sanning i den listan. Om det annars finns fog för den måste det vara för att Canon känner trycket och inte omedelbart har någon 7D Mark II att kasta fram.
 

Yeye

Aktiv medlem
Några saker som jag har väntat på:
IMPROVED RAW MAXIMUM BURST
AUTO ISO MAXIMUM SETTING
TIME ZONE SETTING

Det som jag skulle vilja ha är att kunna flytta skärpedjupsknappen till en annan plats. Det är irriterande att Canon har placerat den så korkat och att man inte kan flytta den.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Jag gläds åt alla 7D ägare. Mkt bra kamera som blir ännu bättre. Saknar min 7D som backup :(



/Stefan R. Nilsson
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
det är najs när firmware-uppdateringar faktiskt är uppgraderingar, alltså när de tillför funktioner och inte bara rättar buggar.
Bra jobbat Kwanon


Petter ...
 

jstolpe

Aktiv medlem
Ångrar också lite att jag inte behöll min 7D som andrakamera. Men samtidigt så var det väl bättre ändå att bara ha en primärkamera ändå. Det är inte så ofta jag känner att jag behöver två kameror trots allt.

/ Stolpe
 

Agailo

Medlem
Äntligen kan man ställa max auto-iso. Det borde ha funnits med från början.

Utökningen av RAW-bufferten till 25 bilder är en trevlig överraskning.
 

atotowi

Aktiv medlem
Kan bara hålla med.
Skaffade en 7D i tisdags och nästan på en gång får man en sån här bonus.
 
ANNONS